برد نامحدود موشک بوروستنیک و قابلیت چرخش کامل به دور زمین

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر 「 ブレヴェスニク」ミサイルの実験
「 ブレヴェスニク」ミサイルの実験 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2023
عضو شوید
سیوکوف کارشناس نظامی: موشک بوروستنیک می تواند دور زمین بچرخد و برد آن نامحدود است.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناس نظامی، دکتر علوم نظامی کنستانتین سیوکوف، در صحبت با رادیو اسپوتنیک، پیشنهاد کرد که ظاهر فنی موشک کروز قاره پیما بوروستنیک با تاسیسات هسته ای چگونه است.
کارشناس نظامی معاون رئیس آکادمی علوم موشکی و توپخانه روسیه، دکتر علوم نظامی کنستانتین سیوکوف در رادیو اسپوتنیک گفت: موشک بوروستنیک روسیه یک موشک کروز با برد پرواز تقریبا نامحدود و مسیر غیرقابل پیش بینی است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیروز اعلام کرد که روسیه موشک کروز قاره پیمای هسته‌ای بوروستنیک را در جلسه باشگاه گفتگوی والدای با موفقیت آزمایش کرده است.
کنستانتین سیوکوف می گوید : "این یک موشک کروز است که به عنوان موتور از یک نیروگاه هسته ای استفاده می کند. به احتمال زیاد هنوز یک توربین دارد؛
این یک برنامه بسیار بسته است، من فقط می توانم حدس بزنم. باید درک کنید که در هر موتور توربوجت محفظه ای وجود دارد که احتراق سوخت در آن رخ می دهد، درجه حرارت آنجا به دو تا سه هزار درجه می رسد، گازهای داغ از کمپرسور و توربین خارج می شوند، این توربین را می چرخانند، رانش جت موشک را به حرکت در می آورد؛
Испытания крылатой ракеты с ядерным двигателем «Буревестник». Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2023
امریکا پس از آزمایش راکت قاره پیمای "بوروستنیک" روسی زنگ خطر را به صدا آورد
عملاً برد پرواز چنین موشکی عملاً نامحدود است. یعنی زمان کار راکتور می تواند بسیار طولانی باشد، بنابراین می تواند برای مدت بسیار طولانی پرواز کند. او می تواند در هوا بچرخد، مناطق دفاع هوایی را دور بزند، دور سیاره زمین بچرخد؛
بر اساس این اصل عملیاتی مشخص می شود که در شرایط جنگ با سلاح های غیرهسته ای، یعنی سلاح های متعارف، نمی توان از چنین موشکی استفاده کرد. این یک سلاح جنگ انحصاری هسته ای است.
گفتنی‌است که موشک بروستنیک یکی از 6 جنگ افزار استراتژیک روسیه است که برای اولین بار در ماه مارچ سال 2018 از سوی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوراین‌ کشور رونمایی شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала