ارتش اسرائیل از حمله به لبنان خبر داد

© AFP 2023 / MAHMUD HAMSالتصعيد الفلسطيني الإسرائيلي - غزة
التصعيد الفلسطيني الإسرائيلي - غزة - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
عضو شوید
ارتش اسرائیل پس حمله حزب الله بر مواضع اسرائیل در جنوب لبنان از حملات تلافی جویانه به لبنان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه کانال تلگرامی نیروهای دفاع اسرائیل، تل آویو تصمیم گرفت در پاسخ به این گلوله باران مواضع اسرائیل، به یکی از مناطق لبنان حمله کند.
به گزارش از رسانه ها "توپخانه در حال حمله به منطقه لبنان است که از آنجا مواضع (اسرائیل) گلوله باران انجام شده است."
ارتش اسرائیل خاطرنشان کرد که از قبل برای "احتمال وقوع چنین رویدادهایی" آماده شده بود.
شبکه تلویزیونی المیادین لبنان تصریح کرد که قریه کفار شعبه در جنوب لبنان زیر آتش گرفته است.
جنبش حزب الله لبنان مسئولیت گلوله باران مواضع اسرائیل را بر عهده گرفت.
در بیانیه حزب الله که به دست ریانووستی رسیده است، آمده است: گروهی از رزمندگان ما صبح امروز برای همبستگی با نیروهای مقاومت فلسطین به سه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مزارع اشغالی شبعا حمله کردند.
این حملات با تعداد زیادی موشک و گلوله انجام شد و از جمله به ایستگاه رادار ارتش اسرائیل حمله کرد. حزب الله خاطرنشان کرد که آنها "شکست مستقیم" را به دشمن وارد کرده اند.
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. به گفته ارتش دفاعی کشور، بیش از دو هزار موشک به جمهوری شلیک شده است. همچنین ده ها تن از مبارزان جنبش حماس فلسطین وارد مناطق مرزی این کشور شدند. بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از 300 غیرنظامی اسرائیلی کشته و 1864 نفر زخمی شدند.
شاخه نظامی حماس (گردان های القسام) از اجرای عملیاتی به نام سیل الاقصی خبر داد. گفته می شود که آنها 35 پرسنل نظامی و شهرک نشین را اسیر کرده اند.
نیروهای دفاعی اسرائیل با آغاز عملیات شمشیرهای آهنین پاسخ دادند. در کشور حکومت نظامی اعلام شد. نخست وزیر بنیامین نتانیاهو دستور پاکسازی مناطق پرجمعیت از مهاجمان را صادر کرد و دستور بسیج گسترده نیروهای ذخیره را صادر کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала