بالاخره کشتار افغانان غیرنظامی توسط قوای بریتانیا بررسی می گیرد

© iStock.com / Utah778Судейский молоток на ноутбуке
Судейский молоток на ноутбуке  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2023
عضو شوید
تحقیقات در مورد کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای خاص بریتانیا در لندن آغاز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گاردین روز دوشنبه گزارش داد که بریتانیا در حال آغاز تحقیقات عمومی در مورد ادعای قتل 80 غیرنظامی در افغانستان توسط نیروهای سرویس هوایی ویژه بریتانیا (SAS) است.
قبلاً Timesخبر داده بود که قوماندانان SAS اسناد قتل افغانهای بی سلاح را در کمپیوترحذف کردند تا شواهد احتمالی از قتل 80 غیرنظامی در افغانستان بین سال‌های 2010 تا 2013 وجود نداشته باشد.
تحقیقات عمومی در مورد ادعاها مبنی بر اینکه 80 افغان به طور وحشیانه توسط اعضای سه واحد SAS مختلف بریتانیا کشته شده اند که روز دوشنبه در میان درخواست خانواده قربانیان برای فاش شدن حقیقت آغاز می شود.
Britain's Prince Harry or just plain Captain Wales talks to a TV crew  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
هری شاهزاده بریتانیا بعد از اعتراف قتل افغانها به خیانت متهم شد
این روزنامه خاطرنشان می کند که غیرنظامیان افغان بارها پس از حملات شبانه جزوتام های SAS پس از متهم شدن افراد به ساخت سلاح، در خانه های خود یا در نزدیکی کشته شده اند. گاردین می نویسد، با وجود گزارش های متعدد در رسانه های افغانستان، هنوز مشخص نیست که آیا تحقیقات داخلی توسط خود SAS انجام شده است یا توسط پولیس نظامی بریتانیا.
روزنامه فوق الذکر گزارش می دهد که انتظار می رود تحقیقات عمومی چندین ماه طول بکشد و بیشتر آن به دلیل نگرانی در مورد افشای هویت سربازان نیروهای ویژه پشت درهای بسته انجام شود.
سربازان بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2019
چشم پوشی وزارت دفاع بریتانیا از جرایم نظامیان در افغانستان
در دسامبر گذشته، وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که تحقیقات مستقل را در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه قوای بریتانیایی از اواسط سال 2010 تا اواسط سال 2013 در افغانستان فعالیت‌های غیرقانونی انجام داده‌اند. تحقیقات در مورد ادعاهایی است که گفته می شود کماندوهای SAS بیش از 50 افغان غیرمسلح را در حملات بین سال های 2010 تا 2011 کشته اند.
در ماه مارچ، وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو انتظار دارد تحقیقات در مورد جنایات نیروهای بریتانیا در افغانستان نتایج مشخصی را به همراه داشته باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала