مصر خواهان آتش بس به 6 ساعت شد

© Sputnik / Eduard Pesov /  مراجعه به بانک تصاویر مصر
مصر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2023
عضو شوید
مصر برای ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه آتش بس 6 ساعته اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مصر پیشنهاد آتش بس 6 ساعته بین اسرائیل و گروه های فلسطینی را برای ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه مطرح نموده است.
منابع شبکه تلویزیونی گفتند: "مصر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه آتش بس شش ساعته پیشنهاد می‌کند".
صبح روز هفتم اکتوبر، اسرائیل مورد حمله مراکتی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. بر علاوه نیروهای مسلح حماس پس از حملات راکتی گسترده، به مناطق سرحدی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین از عملیات سیل الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. قوای اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل در خطاب به ملت، کشور را در وضعیت جنگی قرار داد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. قوای اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی‌ها در نتیجه تشدید درگیری‌های اسرائیل و فلسطین از 1200 نفر فراتر رفته است. بر اساس آخرین اطلاعات وزارت صحت عامه فلسطین، تعداد کشته شده‌گان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 1055 نفر رسیده است.
اعلام آمادگی مصر برای همکاری با اسرائیل در راستای پیشبرد روند صلح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2021
اعلام آمادگی مصر برای همکاری با اسرائیل در راستای پیشبرد روند صلح
لوا های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر گرفته اند. موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس، بعداً گزارش داد که بیش از 100 شهروند اسرائیلی، از جمله مقامات عالی رتبه نظامی، در نوار غزه دستگیر و اسیر اند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر بر لزوم توقف فوری خونریزی بین اسرائیل و فلسطین تاکید کرده و از طرفین خواسته بود تا خصومت ها را متوقف کنند. به گفته وی، حل مشکل فلسطین تنها بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد که همزیستی دو کشور را فرض می کند امکان پذیر است.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала