وزارت خارجه روسیه اتهامات غرب علیه ایران مبنی بر تامین پهپاد برای روسیه را رد کرد

© Sputnik ScreenshotIran's new Mohajer-10 medium-altitude long-endurance (MALE) combat drone
Iran's new Mohajer-10 medium-altitude long-endurance (MALE) combat drone - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه: اتهامات غرب علیه ایران مبنی بر ارسال پهپاد به روسیه بی اساس است.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین ورونتسوف معاون هیئت روسی در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: اتهامات امریکا و متحدانش علیه ایران مبنی بر اینکه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه ارائه می‌کنند، بی‌اساس و بر اساس اتهامات بی‌معنا است.
ورونتسوف اظهارات کشورهای غربی در رابطه با تعامل فدراسیون روسیه با ایران و کوریای شمالی را بی اساس خواند.
ورونتسوف گفت: زمان آن فرا رسیده است که همکاران امریکایی و اروپایی ما با دور زدن رویه های تعیین شده در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، گمانه زنی درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه و هر جای دیگر را متوقف کنند.
وی گفت: ما به ماهیت دور از ذهن، غیرمستند و مغرضانه سیاسی ادعاهای امریکا و اروپا علیه تهران که مبتنی بر شبهات بی‌اساس، ادعاهای بی‌اساس و نتیجه‌گیری‌های غیرقابل قبولی است که به عنوان واقعیت ارائه شده است، اشاره می‌کنیم.
به گفته این دیپلمات، "هیچکس هنوز شواهد عینی قانع کننده ای در این مورد ارائه نکرده است."

ورونتسوف تاکید کرد: تصاویر برخی تجهیزات و زباله‌هایی که توسط ایالات متحده امریکا، بریتانیا و بخش‌های اوکراینی آن‌ها تهیه شده است، نشانه‌های آشکاری مبنی بر رابطه با ایران را ندارد و بر این اساس نمی‌تواند به عنوان تاییدیه استفاده شود.

همانطور که معاون هیئت روسی اظهار داشت، چنین "محصولات اطلاعاتی" هیچ چیز را ثابت نمی کند.
او در پایان گفت: تعیین منشأ و صحت شبه شواهد غربی و همچنین این واقعیت که آنها در اوکراین جمع آوری شده اند غیرممکن است، و نه در سایر نقاط جهان، جایی که ایالات متحده و بریتانیا فعالیت های جمع آوری مدارک خود را انجام دادند.
Министр иностранных дел России Сергей Лавров во время подхода к прессе по итогам совещания глав МИД Группы двадцати на полях саммита G20 на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2023
جواب لاوروف به استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین
کشورهای غربی بارها مدعی شده‌اند که ایران هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می‌دهد و تاکید کرده‌اند که چنین انتقالی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ (که ایجاد برنامه جامع اقدام مشترک - برجام) است. مسکو و تهران چنین اتهاماتی را رد کردند. نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد این اتهامات را بی‌اساس خواند، زیرا ممنوعیت سلاح در قطعنامه 2231 از 18 اکتبر 2020 متوقف شد و این بدان معناست که انتقال سلاح به ایران یا از ایران دیگر شامل این قطعنامه نمی‌شود.
بر اساس برجام، تحریم تسلیحاتی ایران در 18 اکتبر 2020 لغو شد. پیش از این، تامین تسلیحات تنها با مجوز شورای امنیت سازمان ملل امکان پذیر بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала