پوتین: اسرائیل با یک حمله بی سابقه روبرو شده است

© Sputnik / Alexandr Kazakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин провел совещание Совбеза РФ
Президент РФ В. Путин провел совещание Совбеза РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
عضو شوید
پوتین: اسرائیل با یک حمله بی‌سابقه مواجه است و در مقیاس وسیع پاسخ می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: اسرائیل با حمله بی‌سابقه‌ای مواجه است، در مقیاس وسیع و همچنین با روش‌های بیرحمانه پاسخ می‌دهد.
پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از سفر خود به قرقیزستان گفت : اسرائیل البته با چنین حمله بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد که هرگز در تاریخ اتفاق نیفتاده است، و نه تنها در مقیاس، بلکه از نظر ماهیت بی رحمانه و شدت آن بی سابقه است، البته اسرائیل هم در مقیاس وسیع پاسخ می دهد و همچنین با روش های بسیار بیرحمانه.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که ما روابط بسیار خوبی با جهان عرب داریم، سال‌ها، دهه‌ها، و اول از همه، البته با فلسطین که زمانی وعده داده شده بود که کشور فلسطینی با پایتخت آن در بیت‌المقدس شرقی ایجاد شود. مردم فلسطین حق دارند روی ایجاد یک کشور حساب کنند، این وعده به آنها داده شده است.
پوتین توافقنامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2023
پوتین: مسئله فلسطین در قلب تمام مسلمانان سراسر جهان جای دارد
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند. 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز است.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала