پوتین: روسیه آماده میانجیگری برای حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل است

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин выступил на пленарном заседании форума "РЭН-2023"
Президент РФ В. Путин выступил на пленарном заседании форума РЭН-2023 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه بر لزوم تشکیل دولت مستقل فلسطین با پایتخت در شرق بیت المقدس تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست کشورهای مستقل مشترک المنافع در بیشکک گفت: روسیه آماده است به عنوان میانجی در حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل عمل کند.
وی گفت: "میخواهم تاکید کنم که روسیه آماده هماهنگی با همه شرکای سازنده است. ما به این باوریم که هیچ جایگزینی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل از طریق مذاکره وجود ندارد."
به گفته رئیس جمهور، هدف از مذاکرات باید اجرای فرمول سازمان ملل باشد که شامل ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی با پایتخت در شرق بیت المقدس و همزیستی در صلح و هماهنگی با اسرائیل است.
وی همچنین تاکید کرد که عملیات زمینی در نوار غزه منجر به عواقب شدید و مرگ غیرنظامیان خواهد شد.
کنایۀ پوتین به اعلام نتایج انتخابات در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2023
پوتین: عواقب درگیری در خاورمیانه سنگین خواهد بود
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که وی تشدید اوضاع در خاورمیانه را نتیجه سیاست های شکست خورده امریکا می داند.
صبح روز شنبه اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، جنگنده های حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات سیل الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات شمشیرهای آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در خطاب به ملت، کشور را در وضعیت جنگی قرار داد و گفت که دستور بسیج گسترده ذخایر را صادر کرده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала