روسیه تلاش‌ها برای متهم کردن مسکو به تامین حماس را گمانه‌زنی خواند

© AFP 2023 / MAHMUD HAMSПалестинские бойцы вооруженного крыла движения ХАМАС
Палестинские бойцы вооруженного крыла движения ХАМАС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.10.2023
عضو شوید
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: تلاش برای متهم کردن مسکو به تامین منابع حماس حدس و گمان است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تسلیحاتی که توسط غرب به رژیم کی‌یف ارائه می شود به طور غیرقابل کنترل در سراسر جهان توزیع می شود.
در این تفسیر آمده است: "در کشورهای غربی گمانه زنی ها در مورد دور بعدی درگیری فلسطین و اسرائیل در تلاش برای متهم کردن فدراسیون روسیه به دست داشتن در تأمین سلاح و مهمات به ساختارهای شبه نظامی حماس در حال گسترش است".
روسیه یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
وزارة الخارجية الروسية في العاصمة الروسية موسكو بتاريخ 24.04.2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2023
وزارت خارجه روسیه از اشغال غزه توسط اسرائیل انتقاد کرد
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، از نوار غزه مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.

وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، حل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان‌پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала