واکنش وزارت خارجه روسیه به حمله بر یک شفاخانه در غزه

© AFP 2023قصف مستشفيات غزة
قصف مستشفيات غزة - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه حمله به یک شفاخانه در غزه را جنایت و اقدامی غیرانسانی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روسیه تأثیر بر یک شفاخانه در غزه را جنایت و اقدام ضد بشری می داند و اسرائیل باید برای اثبات دست نداشتن در حمله به این شفاخانه در غزه باید تصاویر ماهواره ای ارائه کند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در رادیو اسپوتنیک گفت: روسیه حمله به شفاخانهی در نوار غزه را جنایت و اقدامی غیرانسانی طبقه بندی می کند.
زاخارووا گفت: "البته، ما چنین عمل مجرمانه ای را به عنوان جرم و به عنوان یک عمل غیرانسانی طبقه بندی می کنیم.
او افزود که وضعیت در خاورمیانه به طور چشمگیری در حال تشدید است و شتاب وحشتناکی پیدا می کند. او افزود: "این وضعیت خودبخود تشدید نمی یابد ... همه چیز از واشنگتن و لندن کارگردانی شده است."
زاخارووا خاطرنشان کرد که تشدید تنش در خاورمیانه بسیار فراتر از منطقه بوده است.
نماینده وزارت امور خارجه روسیه گفت: "تعداد قربانیان حیرت آور است؛ وضعیت بسیار فراتر از منطقه است. این یک فاجعه انسانی جهانی در مقیاس جهانی است."
شفاخانه الاهلی در نوار غزه روز سه شنبه مورد حمله قرار گرفت. وزارت صحت غزه اعلام کرد که بیش از 500 نفر کشته شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند. فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها یکدیگر را مسئول این حمله می‌دانند، وزارت خارجه فلسطین می‌گوید این حمله توسط هواپیماهای اسرائیلی انجام شده است و ارتش اسرائیل می‌گوید شفاخانه با موشکی که گروه جهاد اسلامی فلسطین پرتاب کرده بود، هدف قرار گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала