نبنزیا: امریکا از همان آغاز به قطعنامه غزه علاقه ای نداشت

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2023
عضو شوید
نماینده دایم روسیه در سازمان ملل گفت: من و شما به تازگی شاهد جلوه دیگری از ریاکاری و استانداردهای دوگانه همکاران امریکایی خود بوده‌ایم.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، نحوه رأی دادن ایالات متحده به پیش نویس قطعنامه برزیل در شورای امنیت سازمان ملل را ریاکاری خواند و گفت، که واشنگتن از همان آغاز به آن علاقه ای نداشت.
نبنزیا در نشست شورای امنیت گفت: "من و شما به تازگی شاهد جلوه دیگری از ریاکاری و استانداردهای دوگانه همکاران امریکایی خود بوده‌ایم. آنها از همان ابتدا، بدون مخالفت اصولی با ایده پذیرش قطعنامه بشردوستانه شورای امنیت، واقعاً علاقه‌ای نداشتند. در آن و تنها امیدوار بود که آنچه برای شکست پروژه بدون وتوی آنها لازم بود، یعنی تعداد دست‌ها، بپیچند".
Запуск ракет из сектора Газа в направлении Израиля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2023
دوازدهمین روز از تنش میان فلسطین و اسرائیل؛ جهان در شوک + عکس، ویدیو
نماینده دایم روسیه چنین نتیجه گیری کرد: "من بیانیه دیروز رئیس شرکت امریکایی لاکهید مارتین، جیمز تاکلت را نقل می‌کنم: "هیچ فایده‌ای برای دور نگه داشتن اسرائیل از عملیات نظامی وجود ندارد. چه فایده ای دارد؟ در توسعه بیشتر مجتمع صنعتی ما که باید بیش از 2 درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص دهد. درگیری‌هایی وجود دارد که باید با تسلیحات حل شود و ما آماده ارائه این سلاح‌ها هستیم. دیدگاه ها غیرضروری است".
یادآوری می کنیم، که درمانگاه باپتیست الاهلی در نوار غزه روز سه شنبه مورد یورش اسرائیل قرار گرفت. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، که 471 نفر کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند. فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها یکدیگر را مسئول این حمله می‌دانند، وزارت خارجه فلسطین می‌گوید: این حمله توسط هواپیماهای اسرائیلی انجام شده است و ارتش اسرائیل می‌گوید درمانگاه با موشکی که گروه جهاد اسلامی فلسطین پرتاب کرده بود، هدف قرار گرفته است.
صبح روز هفتم اکتوبر، اسرائیل در چارچوب عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد. تعداد قربانیان نوار غزه به 3478 نفر و تعداد کشته شدگان اسرائیلی به هزار نفر رسید و چندین هزار اسرائیلی و فلسطینی زخمی شدند. چندین کشته و ناپدید روس و همچنین شهروندان کشورهای دیگر گزارش شده است. به گفته منابع مختلف، حماس ممکن است حدود 150 اسرائیلی را در اسارت دارد. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала