کلوپ ویدیو

هند موشک سرنشین دار Gaganyaan TV-D1 را به فضا پرتاب کرد + ویدیو

© @isroISRO
ISRO - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2023
عضو شوید
هند اولین پرتاب موشک فضایی را به عنوان بخشی از ماموریت سرنشین دار مداری خود با موفقیت انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس یک پخش زنده در وب سایت سازمان تحقیقات فضایی هند، این کشور اولین پرتاب موفقانه موشک سرنشین دار به فضا را به عنوان بخشی از ماموریت مداری سرنشین دار آتی خود با موفقیت انجام داد.
پرتاب موشک، که قبلا برای ساعت 8:00 به وقت محلی برنامه ریزی شده بود، در آخرین لحظه به ساعت 8:30 و کمی بعد به 8:45 به تعویق افتاد. در حین پرتاب، موتورهای مرحله پایین شروع به کار کردند، اما پس از چند ثانیه خاموش شدند. همانطور که رئیس آژانس فضایی هند، سریدهارا سامنات تصریح کرد، ابتدا به دلیل شرایط آب و هوایی پرتاب به تعویق افتاد و بعداً رایانه داخلی که پرتاب خودکار را انجام می داد به دلیل مشکلاتی آن را به حالت تعلیق درآورد.
زمان پرتاب جدید برای ساعت 10:00 (9:00 به وقت کابل) تعیین شد. به عنوان بخشی از این، ماژول خدمه با موفقیت از موشک جدا شد و به خلیج بنگال پاشید.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند در دسامبر 2018 مأموریت اعزام خدمه ملی به مدار زمین با نام "گاگانیان" را تایید کرد. طبق این برنامه، قبل از اولین پرواز موشک سرنشین دار، دو پرواز بدون فضانورد باید انجام شود.
Фотография поверхности Луны, сделанные аппаратом Чандраян-2 с высоты примерно 4375 километров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2023
ماه‌نورد هند یافته های غیر منتظره از سطح ماه مخابره کرد
به عنوان بخشی از اولین چنین پروازی، ماژول خدمه باید در ارتفاع 17 کیلومتری از موشک جدا شده و به داخل آب فرود آید. پس از فرود، پرسنل نیروی دریایی هند از خلیج بنگال آن را تحویل خواهند گرفت.
زمان پرتاب اولین ماموریت سرنشین دار به موفقیت پروازهای آزمایشی بستگی دارد، سازمان فضایی کشور اشاره کرده است که این ماموریت برای پرتاب در سال 2025 آماده می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала