حمله امریکا به دیپوی های مهمات ایران در سوریه

© Photo / U.S. Marine Corps/Cpl. Carlos LopezВоеннослужащие 7-го полка морской пехоты США в Сирии
Военнослужащие 7-го полка морской пехоты США в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا اعلام کرد ایالات متحده امریکا به دستور رئیس جمهور جو بایدن، حملات را به دو هدف سوریه انجام داد که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های طرفدار ایران مورد استفاده قرار می گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، رئیس پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: "به دستور رئیس‌جمهور بایدن، قوای امریکا حمله‌ای دفاعی را علیه دو سایت در غرب سوریه انجام دادند که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به آن استفاده می‌شدند".
رویتر به نقل از یک منبع در پنتاگون اعلام کرده ، این حملات توسط طیارات F-16 انجام شد و هدف آنها دیپوهای سلاح و مهمات بود.
به گفته آستین، این حملات مربوط به درگیری فلسطین و اسرائیل نیست و به معنای تغییر در سیاست واشنگتن نیست. او آنها را پاسخی به حملات علیه امریکایی ها در عراق و سوریه خواند که در 17 اکتوبر آغاز شد و یک پیمانکار پنتاگون کشته و 21 تن دیگر زخمی شدند.
ارتش امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2023
امریکا: به حمله پهپاد ایران در سوریه با حمله به کندک های مرتبط به سپاه جواب دادیم
آستین گفت دستور بایدن نشان می دهد که ایالات متحده چنین حملاتی را تحمل نخواهد کرد و از خود و منافع خود دفاع خواهد کرد. او همچنین از ایران خواست که این حملات ادعایی مورد حمایت جمهوری اسلامی را "توقف" کند.
رئیس پنتاگون افزود که ایالات متحده اجازه نخواهد داد که ایران دخالت خود را در این حملات پنهان کند و از اتخاذ تدابیر بیشتر برای دفاع از خود دریغ نخواهد کرد.
پیشتر پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفته بود که قوای امریکا از 17 تا 26 اکتوبر 16 بار در عراق و سوریه مورد حمله قرارگرفته است. پیش از این جو بایدن به آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران هشدار داده بود که در صورت حمله به نظامیان امریکایی مستقر در خاورمیانه، امریکا پاسخ خواهد داد و از وی خواست که نیروها در حال آماده باش باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала