نمایندگان حماس در مسکو درباره آینده منطقه، متفاوت از آنچه که ایالات متحده نشان می دهد، بحث کردند

© Photo / @Social mediaنمایندگان حماس
نمایندگان حماس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
عضو شوید
عضو دفتر سیاسی حماس به اسپوتنیک گفت، حماس آماده آزاد سازیی همه غیرنظامیان اسیر شده است، اما حملات اسرائیل مانع از وقوع این امر می شود.
به گزارش اسپوتنیک، موسی ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس و رئیس بخش سیاست خارجی این جنبش در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، نمایندگان حماس در جریان سفر به مسکو درباره آینده منطقه، متفاوت از آنچه که ایالات متحده به تصویر کشیده است، گفتگو کردند.
موسی ابومرزوق گفت:" ما به دعوت وزارت خارجه روسیه به مسکو آمدیم… جلساتی در وزارت امور خارجه برگزار کردیم، درباره همه چیز مربوط به مشکل فلسطین صحبت کردیم و اینکه چگونه با هم آینده را برای کل منطقه و بشریت تعیین می کنیم، آینده را که متفاوت از آینده ای باشد که ایالات متحده امریکا ترسیم می کند".
به عقیده وی، دعوت از حماس برای بازدید از روسیه در جریان درگیری‌های فعلی "پیامی به تمام جهان بود که روسیه جنبش حماس را تروریستی نمی‌داند بلکه جنبشی آزادی‌بخش می داند که از منافع مردم خود دفاع می‌کند و جنگی برای عدالت به راه انداخته است".
Израильские военнослужащие во время столкновений с участники акции протеста в Палестине против решения о признании Иерусалима столицей Израиля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
هنوز هم اسرائیل درباره حمله زمینی در غزه تصمیم نگرفته است
وی تاکید کرد که آنها (اسرائیل) در جنگ در مرز با غزه شکست خوردند و اکنون نیز در جنگ بر سر آوارگی اجباری شکست خورده اند. در جنگ اول غرب به حمایت از آنها شتافت و در جنگ دوم وارد درگیری با آنها شد. از آنجایی که منطقه قطعاً از جابجایی اجباری رنج خواهد برد.
وی در ادامه افزود: "جنبش فلسطینی حماس آماده آزادی همه غیرنظامیان اسیر شده است، اما بمباران شدید نوار غزه این اجازه را نمی‌دهد، خروج گروگان‌ها بدون آتش‌بس اسرائیل غیرممکن است."
عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: "ما آماده آزادی همه غیرنظامیان هستیم، اما به وضوح به آنها گفته‌ایم که شرایط روی زمین اجازه این کار را نمی‌دهد. بمباران شدید، قتل عام و ویرانی وجود دارد. ما در مورد تخریب 250 هزار بخش‌های مسکونی و کشتار مردم صحبت می‌کنیم. بیش از هفت هزار نفر، حدود سه هزار کودک. آنها همه چیز، مردم و زیرساخت ها را بمباران می کنند و حرکت به سادگی غیرممکن است، ما نمی توانیم نجات جان آنها را تضمین کنیم."
ابومرزوق خاطرنشان کرد: "این جنگ توسط غرب، امریکا، انگلیس و فرانسه آغاز شد و اسرائیل با اقدامات خود در قبال قدس، کرانه باختری اردن، محاصره غزه و رفتارش با اسرای فلسطینی، همه شرایط را برای این جنگ ایجاد کرد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала