وزارت خارجه روسیه سفیر ناروی در مسکو را احضار کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه سفیر ناروی را به دلیل تلاش برای اخلال در یک رویداد در کیرکنس احضار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد، رابرت کویل سفیر ناروی روز جمعه در رابطه با تلاش مقامات ناروی برای برهم زدن مراسم گرامیداشت یاد سربازان شوروی که در جریان آزادسازی شمال ناروی از اشغالگران نازی جان باختند، به وزارت خارجه احضار شد.
در پیامی که در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: در 27 اکتبر، سفیر پادشاهی ناروی در فدراسیون روسیه، رابرت کویل، در رابطه با اقدامات ظالمانه مقامات نارویی که سعی در برهم زدن رویدادهای سنتی در 25 اکتبر در شهر کیرکنس ناروی برای گرامیداشت یاد و خاطره سربازان شوروی که در جریان آزادسازی شمال ناروی از دست آلمان ها جان باختند داشتند، به وزارت خارجه روسیه احضار شد.
این وزارتخانه افزود که به این دیپلمات "اکیداً اشاره شده است که محدود کردن حقوق نمایندگان روسیه برای برگزاری مراسم یادبود غیرقابل قبول است."
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "اقدامات شهردار کمون سور-وارانگر که شخصاً در حرکت تاج گل های سرکنسولگری شرکت کرد که بعداً به طور کامل برداشته شد، یک عمل وندالیسم، نمونه ای از روسوفوبیا، بی احترامی و نقض یاد و خاطره سربازان آزادیبخش است. به نظر می رسد نه تنها حافظه تاریخی، بلکه وجدان نیز از بین رفته است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала