لاوروف: ادامه درگیری در اوراسیا قابلیت شعله ور ساختن جنگی بزرگ را دارد

© Sputnik / Мурад Оруджев /  مراجعه به بانک تصاویر Sergey Lavrov
Sergey Lavrov - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2023
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه: هر یک از درگیری های کنونی در اوراسیا می تواند به یک جنگ بزرگ تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای گفت: هر یک از درگیری هایی که در حال حاضر در قاره اوراسیا شعله ور شده است می تواند به یک جنگ بزرگ تبدیل شود.

وزیر امور خارجه روسيه گفت: "من معتقدم که همه درگیری ها در اوراسیا به نوع خود خطرناک هستند، هر یک از آنها می تواند منجر به یک جنگ بزرگ شود، بخصوص اتفاقاتی است که در خاورمیانه می افتد، چندین مورد وجود دارد؛ نقاط حساس سوريه، يمن، ليبي می تواند این درگیری ها را به قاره آفريقا سرازير کند.

رئیس وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد که زمانی که لیبی ویران شد، جریان های عظیمی از مهاجران غیرقانونی از طریق این کشور که دولت خود را از دست داده بود به شمال اروپا سرازیر شد و شبه نظامیانی که معمر قذافی را با تسلیحات اروپایی، به ویژه فرانسوی، سرنگون کردند به جنوب رفتند و سپس شروع به تهدید کردند و هنوز هم تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی را به اقدامات تروریستی تهدید می کنند.
Президент РФ Владимир Путин проводит совещание в режиме видеоконференции. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2023
برگزیده ای از سخنان پوتین درباره ای درگیری فلسطین-اسرائیل
در عین حال، لاوروف تصریح کرد، موضوع فلسطین اخیراً بسیار حاد شده است. وی یادآور شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به صراحت گفته است که مسکو قاطعانه هیچ گونه اقدام تروریستی را نمی پذیرد و آن را محکوم می کند.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: "اما در حالی که تروریسم را محکوم می کنیم، با این ایده که تروریسم را می توان با نقض هنجارهای حقوق بشردوستانه بین المللی، از جمله استفاده بی رویه از زور علیه اهداف که جمعیت غیرنظامی در آن ها قرار دارند، از جمله گروگان گیری، اقداماتی که در قوانین بین المللی بشردوستانه نمی گنجد، به شدت مخالفیم. "
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала