پهپاد اوکراینی با انبار زباله های هسته ای در کورسک برخورد کرد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Пуско-заряжающая установка в составе зенитно-ракетной системы (ЗРС) С-300В4 в ходе тактических учений
Пуско-заряжающая установка в составе зенитно-ракетной системы (ЗРС) С-300В4 в ходе тактических учений - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2023
عضو شوید
پهپاد اوکراینی با یک انبار زباله هسته ای در نیروگاه هسته ای کورسک برخورد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، یکی از پهپادهای اوکراینی که به نیروگاه هسته‌ای کورسک حمله کرد با یک انبار زباله هسته‌ای برخورد کرد و دو پهپاد دیگر بر روی مجتمع اداری ایستگاه سقوط کردند.
او یادآور شد که در 26 اکتبر، نیروهای مسلح اوکراین عمداً با هواپیماهای بدون سرنشین به یک نیروگاه هسته ای حمله کردند.

در این بیانیه آمده است: "یکی از پهپادهای پر از مواد منفجره به یک انبار زباله هسته ای برخورد کرد و به دیوارهای آن آسیب وارد کرد و دو پهپاد دیگر بر روی مجتمع اداری ایستگاه سقوط کرد. هواپیماهای بدون سرنشینی که برای حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده می‌شوند، از قطعاتی استفاده می‌کردند که توسط کشورهای غربی تامین می‌شد."

به گفته وی، این ثابت می کند که هیچ محدودیتی برای رژیم کی‌یف، از جمله اقدامات تروریسم هسته ای وجود ندارد. پیامد این حمله می توانست یک فاجعه هسته ای تمام عیار باشد که قلمرو بسیاری از کشورها را تحت تأثیر قرار می داد.
نماینده رسمی وزارت امور خارجه می گوید: "از ابتدا هیچ هدف دیگری برای حمله به یک نیروگاه هسته ای یک تأسیسات زیرساختی کاملاً صلح آمیز تعیین نشده بود."
این تفسیر تاکید می‌کند که رژیم کی‌یف با بمباران نیروگاه هسته‌ای کورسک، خود را هم‌تراز با نفرت‌انگیزترین سازمان‌های تروریستی قرار داد.
Испытания турецкой системы противовоздушной обороны Hisar-A на комплексе оборонной промышленности в провинции Аксарай (12 октября 2019). Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2023
6 پهپاد اوکراینی بر فراز مناطق مجاور مسکو رهگیری و سرنگون شد
زاخارووا افزود: "آنچه به‌ویژه نگران‌کننده است این واقعیت است که این جنایت نمی‌توانست بدون اجازه و احتمالاً به دستور مستقیم متولیان غربی آن انجام شود."
مسکو از همه دولت‌های همه کشورها خواست تا اقدامات وحشیانه کی‌یف را محکوم کنند و سازمان‌های بین‌المللی مرتبط، سازمان‌های غیردولتی محیط‌زیست و جامعه مدنی ارزیابی مناسبی از این اقدام تروریستی ارائه دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала