کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد: یورش اسرائیل به اردوگاه آوارگان غزه برابر با جنایت جنگی است

© Sputnik / Ajwad Jradatتحت القصف والنيران تواصل طواقم الدفاع المدني عملها في قطاع غزة لإنقاذ حياة المواطنين من تحت الانقاض
تحت القصف والنيران تواصل طواقم الدفاع المدني عملها في قطاع غزة لإنقاذ حياة المواطنين من تحت الانقاض  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
عضو شوید
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد: یورش اسرائیل به اردوگاه آوارگان غزه می تواند برابر با جنایت جنگی باشد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) اعلام کرد، که حملات اسرائیل به اردوگاه آوارگان جبلیه در غزه می تواند جنایت جنگی محسوب شود زیرا می تواند نامتناسب تلقی شود.
دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در برگه ای ایکس این دفتر نوشت: "با توجه به شمار بالای تلفات غیرنظامیان و مقیاس ویرانی در پی یورش های هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان جبلیه، ما نگرانی جدی داریم که این یورش ها نامتناسب هستند که ممکن است به جنایات جنگی تبدیل شوند".
Палестинцы, раненые в результате израильского удара по сектору Газа, ждут лечения в больнице в Рафахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
کمیته حقوق کودک سازمان ملل: ما کشتار کودکان در غزه از سوی اسرائیل را نکوهش می کنیم
وزارت کشور غزه روز سه شنبه اعلام کرد: در یورش های هوایی اسرائیل به اردوگاه آوارگان جبلیه در نوار غزه دست کم 400 نفر کشته یا زخمی شدند. سپس، ریچارد هخت، سخنگوی ارتش اسرائیل تایید کرد، که اسرائیل به اردوگاه آوارگان جبلیه در تلاش برای از بین بردن یکی از فرماندهان حماس حمله کرده است؛ او کشته شدن غیرنظامیان را به "تراژدی جنگ" نسبت داد.
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که از سوی شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از آن، جنگجویان سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را در برابر حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل همه ای مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را زیر کنترل خود درآورد و یورش های هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. شمار قربانیان نوار غزه از 8.5 هزار نفر گذشت و بیش از 21 هزار نفر زخمی شدند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.3 هزار نفر جان خود را از دست دادند. سفارت روسیه گزارش داد، که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان ناپدید اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری ها را متوقف کنند. با توجه به دیدگاه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها برپایه ای چارچوب "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب بر پایه موافقت نامه ای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی هم مرز یکدیگر فراهم می کند. مناقشه فلسطین و اسرائیل، در پیوند با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما تنها اسرائیل ساخته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала