شرکت برق توکیو انتشار سومین دسته آب از نیروگاه اتمی فوکوشیما-1 را آغاز کرد

© AFP 2023 / Eugene HoshikoЭксперты МАГАТЭ проверяют морепродукты в провинции Фукусима
Эксперты МАГАТЭ проверяют морепродукты в провинции Фукусима - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2023
عضو شوید
اپراتور فوکوشیما-1 شرکت برق توکیو، دسته سوم آب آلوده را تخلیه می‌کند و انتظار می‌رود انتشار سومین دسته مانند انتشار دو دسته اول، حدود 17 روز طول بکشد.
به گزارش اسپوتنیگ به نقل خبرگزاری کیودو، اپراتور نیروگاه اتمی فوکوشیما-1 در جاپان، تخلیه سومین دسته از آب کم رادیواکتیو را که از طریق سیستم ALPS تصفیه شده است، آغاز کرده است.
بر اساس اطلاعات این شرکت، غلظت تریتیوم در آبی که باید تخلیه شود 55-77 بکرل در لیتر است که به طور قابل توجهی کمتر از نورمال تعیین شده 1500 بکرل در لیتر است.
به عنوان بخشی از انتشار سومین دسته، پیش بینی می شود حدود 7.8 هزار متر مکعب آب با محتوای کل تریتیوم 130 هزار بکرل در لیتر به اقیانوس رها شود. انتظار می‌رود انتشار سومین دسته مانند انتشار دو دسته اول، حدود 17 روز طول بکشد.
تخلیه آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما-1 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2023
چندرسانه ای
تخلیه آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما-1 + داده نمایی
در 24 اگست، شرکت برق توکیو، شروع به تخلیه آب به اقیانوس کرد که قبلاً برای خنک کردن راکتورهای آسیب دیده کار می کرد و سپس در سیستم ALPS تصفیه شد. این سیستم به شما امکان می دهد آن را از 62 نوع رادیونوکلئید، به استثنای تریتیوم، تمیز کنید. این آب در مخازن غول پیکر در محوطه ایستگاه ذخیره می شود. تا به امروز تقریبا 90 درصد از حجم 1.37 میلیون تنی آنها پر شده است.
حجم کل آب آزاد شده از نیروگاه اضطراری فوکوشیما-1 در جاپان در سال مالی 2023 که در 31 مارچ 2024 به پایان می رسد، 31.2 هزار تن با غلظت تریتیوم رادیواکتیو 5 تریلیون بکرل خواهد بود.
علیرغم ادعای تپکو و مقامات جاپانی مبنی بر اینکه رهاسازی آب تهدیدی برای محیط زیست یا انسان نیست، چین و تعدادی دیگر از کشورها به شدت از چنین اقداماتی انتقاد کرده اند. به ویژه، جمهوری خلق چین واردات تمام محصولات دریایی ژاپن را ممنوع کرد و کنترل های گمرکی روی سایر محصولات ژاپن را تقویت کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала