پوتین قانون لغو تصویب پیمان منع جامع آزمایش هستوی را امضا کرد

© Sputnik / Sergei Ilin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент России Владимир Путин
Президент России Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.11.2023
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوم نومبر قانونی را امضا کرد که بر اساس آن پیمان منع جامع آزمایش‌های هستوی لغو شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که تصویب معاهده منع جامع آزمایش هستوی را لغو می کند، سند مربوطه در پرتال رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده است.
قانون لغو تصویب پیمان منع جامع آزمایش‌های هستوی از طرف ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای دولتی روسیه تهیه شد. این ابتکار ماده 1 قانون "در مورد تصویب معاهده منع جامع آزمایش هستوی" را لغو می کند، که تصویب این پیمان را پیشنهاد می کند که از طرف فدراسیون روسیه در نیویورک در 24 سپتامبر 1996 امضا شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً گفته بود که روسیه می‌تواند رفتاری آینه‌ای نسبت به ایالات متحده داشته باشد و دومای روسیه می‌تواند تصویب پیمان منع جامع آزمایش‌های هستوی را لغو کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین بعداً خاطرنشان کرد که امتناع احتمالی روسیه از تصویب این پیمان به معنای قصد انجام آزمایش های هستوی نیست.
A 21 kiloton underwater nuclear weapons effects test, known as Operation CROSSROADS (Event Baker), conducted at Bikini Atoll (1946) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2023
پیمان منع جامع آزمایش هسته ای چیست؟
معاهده منع جامع آزمایش هستوی در سال 1996 به امضا رسید. با این حال، تعدادی از کشورها، از جمله ایالات متحده، برخلاف روسیه که در سال 2000 این کار را کرد، هنوز آن را تصویب نکرده اند. در عین حال، کشورهایی که دارای تسلیحات هستوی هستند، داوطلبانه تعهد کرده‌اند که چنین آزمایش‌هایی را انجام ندهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала