اختلاف نظر بین پاکستان و امریکا بر فهرست افغانهای پناهجو

© AFP 2023 / MARK RALSTONاهداف زرادخانه راکتی - هستوی پاکستان
اهداف زرادخانه راکتی - هستوی پاکستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2023
عضو شوید
پاکستان از ایالات متحده خواست تا فهرست اسامی 25 هزار پناهجوی افغان را که واشنگتن پیشنهاد کرده بود به دلیل تهدید انتقام جویانه برای همکاری با اردوی امریکا قبل از به قدرت رسیدن جنبش افراطی طالبان در کابل در ماه اگوست، به کشورشان بازگردانده نشود، بازنگری کند.
به گزاش اسپوتنیک، روزنامه اکسپرس تریبون به نقل از منابعی در وزارت امور خارجه در مورد پناهجویان افغان گزارش می دهد: "مقامات پاکستان فهرست ارائه شده توسط وزارت خارجه ایالات متحده را به دلیل درج افراد تصادفی که شهروند افغانستان نیستند و فقدان اطلاعات دقیق، اشتباه و ناقص تشخیص داده اند".
این منابع گفتند که ایالات متحده موافقت کرده است که این فهرست را اصلاح کند و فهرست جدیدی از مهاجران افغان را به پاکستان ارائه دهد که از آنها خواسته است به کشور خود اخراج نشوند زیرا آنها با روادید ویژه برای اسکان مجدد در ایالات متحده و پناهندگی در خارج از کشور روبرو هستند.
به گفته ممتاز زهرا بلوچ، نماینده رسمی وزارت امور خارجه پاکستان، پاکستان علاوه بر ایالات متحده، با تعدادی از کشورها نیز در مورد اسکان مهاجران افغان به کشورهای ثالث تعامل دارد. این دیپلمات به خبرنگاران گفت: "این رایزنی ها ادامه دارد و پاکستان دولت های این کشورها را متقاعد کرده است که در اعطای ویزا به پناهجویان از افغانستان تسریع کنند تا آنها بتوانند بدون تاخیر خاک پاکستان را ترک کنند."
تمدید پاسپورت های خانوار مهاجران افغانستانی در تهران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2023
افغان هایی که منتظر برنامه مهاجرت به امریکا هستند از پاکستان به طالبان بازگردانده می شوند
پس از پایان مهلت 31 اکتوبر برای خروج داوطلبانه همه مهاجران خارجی بدون مدرک از پاکستان، مقامات پاکستانی شروع به بازداشت آنها برای اخراج تدریجی کردند.
به گفته دولت پاکستان در 40 سال گذشته بر اساس کنوانسیون ژنو بیش از 4 میلیون پناهجو از افغانستان وارد کشور شده اند که از این تعداد یک میلیون و 700 هزار نفر فاقد سند اقامت هستند و این افراد هستند. که مشمول اخراج خواهند شد. سازمان ملل تخمین می زند که فعلاً حدود 1.3 میلیون مهاجر افغان در پاکستان ثبت شده و 880000 افغان دیگر نیز دارای وضعیت پناهندگی هستند که به آنها اجازه می دهد در خاک پاکستان بمانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала