امریکا بسته جدید کمک به اوکراین را معرفی کرد

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Roland BalikПогрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США
Погрузка военной помощи для Украины на авиабазе Довер, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2023
عضو شوید
بلینکن: ایالات متحده بسته کمکی جدید 125 میلیون دالری را به اوکراین متعهد می شود.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده بسته جدیدی از کمک های نظامی به ارزش حدود 125 میلیون دالر به اوکراین ارائه می کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه امریکا آمده است: "ایالات متحده از انتقال بسته جدیدی از تسلیحات و تجهیزات برای حمایت از مردم اوکراین در دفاع از کشور خود و رهایی از تهاجم روسیه، خبرداد."

بلینکن تاکید کرد که ما در مورد سلاح هایی صحبت می کنیم که از زرادخانه پنتاگون به کی‌یف می آیند، ایالات متحده و ائتلاف کشورهای تحت رهبری آن تا زمانی که فدراسیون روسیه تصمیم به خروج نیروهایش از این کشور بگیرد، به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.
وزیر خارجه امریکا گفت: "ما به همکاری با کنگره برای پیشبرد منافع امنیت ملی خود ادامه خواهیم داد و به اوکراین کمک خواهیم کرد از خود محافظت کند و آینده خود را در یک دموکراسی باثبات تضمین کند."
Раненые украинские десантники, взятые в плен в ходе боя за город Шахтерск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کی‌یف علیرغم دریافت تسلیحات از ناتو در حال شکست است
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала