وزارت خارجه روسیه احتمال دخالت ناتو در درگیری در خاورمیانه را تایید کرد

© Photo / Public domain / Master Sgt. Alejandro LiceaАмериканские военные на юго-востоке Афганистана
Американские военные на юго-востоке Афганистана  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.11.2023
عضو شوید
گروشکو معاون وزیر امور خارجه: ناتو ممکن است وارد درگیری در خاورمیانه شود.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه مجمع اقتصادی اوراسیا گفت که مسکو این احتمال را می پذیرد که اگر ایالات متحده نیاز به "مشروعیت بخشیدن" به اقدامات خود داشته باشد، عامل ناتو و دخالت این ائتلاف در درگیری در خاورمیانه خود را نشان خواهد داد.
گروشکو گفت: "ناتو در حال حاضر بازیگری نیست که بخواهد در این موضوع به خط مقدم بیاید. به احتمال زیاد، اگر ایالات متحده نیاز به مشروعیت بخشیدن به اقدامات یا موضع خود داشته باشد، عامل ناتو ممکن است ظاهر شود."
وی در عین حال خاطرنشان کرد که روسیه و ناتو "اصلاً هیچ تماسی ندارند"، از جمله در مورد مناقشه خاورمیانه. معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد که مسکو "مشخص است که قصد ناتو جهانی کردن اتحاد و گسترش دامنه اعمال پیمان دوفاکتو واشنگتن است."
گروشکو توضیح داد که ناتو مدت ها پیش طرح های تعاملی با شرکای خاورمیانه ای خود توسعه داده بودند، اما بسیاری از این فرمت ها عملاً به دلیل تضاد بین اسرائیل و جهان عرب مسدود شدند. البته، در این مرحله، به احتمال زیاد تلاش ها انجام خواهد شد و باید همه این کارها را احیا کرد و سعی کرد به نحوی موقعیت ائتلاف را در منطقه تقویت کند، در حال حاضر با تکیه بر سنگرهایی که در بسیاری از کشورها ایجاد شده است.
حمله هوایی دوباره اسرائیل به نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.10.2023
سربازان اسرائیلی با تسلیحات ناتو کشته شدند
گروشکو چنین نتیجه گیری کرد که، عامل اصلی غربی در خاورمیانه، ایالات متحده است. ایالات متحده، زمانی که به آن نیاز دارد، هرگز از متحدان خود اجازه نمی خواهد. به عنوان مثال، جنگ در عراق که دو کشور ناتو قاطعانه مخالف بودند، اما زمانی که ایالات متحده به "مشروعیت بخشیدن" به اقدامات آنها نیاز دارد، هرچه کشورها بیشتر حمایت کنند، مشروعتر به نظر می رسد، آنها به حمایت متحدان متوسل می شوند یا برای دستیابی به آن تلاش می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала