اتحاد جدید امریکا، جاپان و کوریای جنوبی بر علیه کوریای شمالی

© Photo / U.S. Air Force / Joseph Eddins Военнослужащие 175-й группы по операциям в киберпространстве армии США на авиабазе Warfield в штате Мэриленд
Военнослужащие 175-й группы по операциям в киберпространстве армии США на авиабазе Warfield в штате Мэриленд - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2023
عضو شوید
امریکا، جاپان و کوریای جنوبی گروهی علیه کوریای شمالی در فضای سایبری ایجاد خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد، کوریای جنوبی، ایالات متحده و جاپان برای ایجاد یک گروه مشاوره سایبری در سطح بالا برای جستجوی راه هایی برای جلوگیری از فعالیت های سایبری کوریای شمالی توافق کرده اند.
بنا بر گزارش ها، این توافق در 31 اگست طی یک نشست سه جانبه با مشارکت معاون مشاور امنیت ملی کوریای جنوبی در سونگ هوان، معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده در امور امنیت سایبری و فناوری های نوظهور آن نوبرگر و معاون رئیس دبیرخانه امنیت ملی جاپان کیچی ایچیکاوا در واشنگتن به دست آمد.
این گروه هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد و هدف آن توسعه اقداماتی برای جلوگیری از فعالیت های سایبری کوریای شمالی است.
در بیانیه از دفتر ریاست جمهور ی کوریای جنوبی آمده است: محتوای اصلی این توافق، توسعه مشترک اقدامات برای مسدود کردن فعالیت‌های سایبری است. که به عنوان منبع اصلی تامین مالی برای توسعه تسلیحاتی مانند سلاح های هسته ای و سلاح های کشتار جمعی که توسط کوریای شمالی انجام می شود، و تقویت پاسخ مشترک به تهدیدات سایبری جهانی بین سه کشور، استفاده می شود. برای این منظور، سه کشور توافق کردند که یک مکانیسم در سطح بالا ایجاد کنند و جلسات سه ماهه منظم برگزار کنند.
یون اسکو یول، رئیس جمهور کوریای جنوبی، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و فومیو کیشیدا، نخست وزیر جاپان، در طی یک نشست سه جانبه در کمپ دیوید در ماه اگست توافق کردند که یک کارگروه سه جانبه برای مبارزه با تهدیدات سایبری و سرقت ارزهای دیجیتال توسط کوریای شمالی ایجاد کنند.
همچنین خاطرنشان می شود که کوریای جنوبی، علاوه بر تلاش های سه جانبه با ایالات متحده و جاپان، به همکاری با سایر کشورهایی که "ارزش های دموکراسی آزاد" را دارند، مانند استرالیا، ادامه می دهد. این سونگ هوان، زمانی که در واشنگتن بود، به طور جداگانه با هماهنگ کننده امنیت ملی سایبری استرالیا، دارن گلدی، دیدار کرد و هر دو طرف توافق کردند که برای شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات مشترک، از جمله از طریق تشکیل سریع یک گروه کاری دوجانبه جداگانه، با یکدیگر همکاری کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала