ایران: اخراج مهاجران از پاکستان اسلامی و انسانی نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رسول موسوی، مدیر کل غرب آسیا وزارت امور خارجه ایران
رسول موسوی، مدیر کل غرب آسیا وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2023
عضو شوید
دستیار وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: حق هر کشوری است که حضور و اقامت اتباع خارجی در سرزمین خود را مدیریت نماید، اما اگر پاکستان در آستانه زمستان در تصمیم خود به اخراج اجباری مهاجران افغان تجدید نظر کند و به مهاجران تا بهار سال آینده فرصت بدهد کاری اسلامی و انسانی محسوب می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری شفقناافغانستان؛ سید رسول موسوی، دستیار وزارت خارجه ایران در صحفه اجتماعی اکس نوشته حق هر کشوری است که حضور و اقامت اتباع خارجی در سرزمین خود را مدیریت نماید، اما اگر پاکستان در آستانه زمستان در تصمیم خود به اخراج اجباری مهاجران افغان تجدید نظر کند و به مهاجران تا بهار سال آینده فرصت بدهد کاری اسلامی و انسانی محسوب می‌شود.
او تاکید کرده است که از نگاه انسانی اگر در تصمیم به اخراج خانواده‌ها، زنان و کودکان افغان از پاکستان در آستانه زمستان تجدید نظر می شد، این کار بر روابط دو کشور تاثیرات مثبت را می گذاشت.این در حالی است که حدود یک ماه پیش حکومت پاکستان به ۱.۷ میلیون مهاجر "فاقد اسناد اقامت" تا اول نوامبر(۱۰ عقرب) مهلت داد تا این کشور را ترک‌ کنند. پاکستان هشدار داده که در صورت عدم ترک، این مهاجران بازداشت شده و اخراج خواهند شد.این تصمیم حکومت پاکستان با واکنش‌های جهانی مواجه شده است.
سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای سرگشاده به نخست‌وزیر موقت پاکستان‌ از او خواست تا تصمیم اخراج اجباری مهاجران به‌ویژه افغان‌های فاقد اسناد را لغو کند.سازمان عفو بین‌الملل، که چند روز پیش گزارش مفصلی از آزار و اذیت مهاجران افغان به دست پلیس پاکستان منتشر کرد، بار دیگر تاکید کرده است که وضعیت این مهاجران نگران‌کننده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала