قطعات القسام شمال اسرائیل را راکت باران کرد

© AP Photo / Fatima ShbairРакеты, выпущенные из города Газа в сторону Израиля, 7 октября 2023 г
Ракеты, выпущенные из города Газа в сторону Израиля, 7 октября 2023 г - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2023
عضو شوید
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس، لواهای القسام، اعلام کرد که شاخه لبنانی آن به سمت نهاریا و حیفا در شمال اسرائیل راکت را پرتاب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جنبش فلسطین طی بیانیه ای اعلام کرد: لواهای القسام در پاسخ به کشتار و تجاوزات نیروهای اشغالگر به مردم ما در نوار غزه، 16 راکت را به شهرهای اشغالی شمال فلسطین (نهاریا و جنوب حیفا) پرتاب کردند.
اسرائیل در 7 اکتوبر مورد حمله راکتی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، مبارزین این سازمان وارد مناطق سرحدی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز گرفتند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.4 هزار نفر از جمله 300 پرسنل نظامی کشته و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند.
Smoke rises following an Israeli airstrike in Gaza City - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2023
حماس با نیروهای اسرائیلی در نزدیکی بیت لاهیه در شمال غزه می‌جنگد
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، قوای اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک سرحد با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
تعداد قربانیان نوار غزه از 10 هزار نفر گذشت و بیش از 24.8 هزار نفر مجروح شدند.
فدراسیون روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان مفقود اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала