هند: اکثر کشورها با تحریم ها علیه روسیه مخالفند بجر کشور های غربی

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Индии Субраманьям Джайшанкар на пресс-конференции в Москве
Министр иностранных дел Индии Субраманьям Джайшанкар на пресс-конференции в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2023
عضو شوید
جایشانکار: همه کشورها با تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه موافق نیستند، فقط غرب به آنها نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در مصاحبه ای گفت: غرب به گونه ای تحریم هایی را علیه فدراسیون روسیه اعمال می کند که گویی تمام دنیا با آن موافقت کرده اند، اما این درست نیست؛ اقدامات محدودکننده تنها ابزار مناسبی برای کشورهای غربی است.
وزیر در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی Corriere della Sera گفت: " این تحریم‌ها اساساً اهرم‌هایی هستند که اقتصادهای توسعه‌یافته بر اساس مکانیسم‌ها، قدرت‌ها و ابزارهای ایجاد شده طی سال‌ها در اختیار دارند. به اصطلاح "اقتصادهای توسعه‌یافته" از این اهرم‌ها استفاده می‌کنند. اینطور نیست که آنها در جستجوی مشروعیت به سازمان ملل متوسل شوند: آنها زمانی این کار را می کنند که فکر می کنند منافعشان در خطر است. البته مفهوم تحریم در بسیاری از نقاط جهان متفاوت است. این کار به گونه ای انجام می شود که گویا تمام دنیا با تحریم ها موافقت کرده اند. این کاملا درست نیست"
به گفته وی، تفاوت رویکردهای اروپایی ها در قبال درگیری های اوکراین و خاورمیانه به این دلیل است که "در گذشته، زمانی که مشکلات در سایر نقاط جهان به وجود آمد، کشورهای اروپایی اساساً معتقد بودند که نیازی به نگرانی در مورد آن ندارند."
وزیر خارجه هند گفت: "تا زمانی که اروپا امن بود و هیچ چیز سبک زندگی اروپایی را تهدید نمی کرد، دیگران می توانستند از آن مراقبت کنند. سپس، زمانی که اتفاقی در اروپا رخ می دهد، کشورهای اروپایی خواستار ابراز همبستگی بین المللی هستند. اما بسیاری در سراسر جهان معتقد بودند که باید به منافع آنها نیز توجه شود. در عین حال به نظر من این مرحله را پشت سر گذاشته ایم."
جایشانکار در مورد وضعیت اوکراین ابراز عقیده کرد که "در مقطعی طرفین باید پشت میز بنشینند و گفتگو کنند." این وزیر گفت: "هند همیشه آماده است تا دست یاری دراز کند."
فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала