امریکا از لایحه انتقال دارایی های روسیه به کی‌یف حمایت کرد

© Sputnik / Igor Mikhalev Здание конгресса США в Вашингтоне
Здание конгресса США в Вашингтоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2023
عضو شوید
کمیته مجلس نمایندگان امریکا با انتقال دارایی های روسیه به اوکراین موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج رای گیری، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره امریکا از لایحه انتقال دارایی های روسیه به اوکراین حمایت کرد.
بر اساس نتایج منتشر شده، این کمیسیون با 40 رای موافق و 2 رای مخالف این لایحه را تصویب کرد.
بر اساس متن سند، به وزیر امور خارجه این اختیار داده می شود که با استفاده از دارایی های مصادره شده از بانک روسیه یا سایر دارایی های خارجی این کشور، به اوکراین کمک بیشتری کند.
در عین حال، همانطور که لایحه پیشنهاد می کند، تصمیم در مورد مصادره دارایی های روسیه تحت صلاحیت امریکا می تواند توسط رئیس جمهور امریکا اتخاذ شود. پس از این، وجوه مصادره شده به یک "صندوق حمایتی اوکراین" ویژه منتقل می شود.
این سند می افزاید: "تمام حقوق، مالکیت و عواید دارایی های حاکمیتی مصادره شده روسیه، در صورت اقتضا، زمانی که در صندوق حمایت اوکراین نگهداری می شود، به دولت ایالات متحده منتقل می شود".
وجوه موجود در این صندوق، طبق این لایحه، به منظور "غرامت خسارت وارده به اوکراین" از جمله بازسازی و مرمت، حمایت بشردوستانه از جمعیت و اهداف دیگر در اختیار وزیر امور خارجه قرار دارد.
در این سند آمده است: "وزیر خارجه باید حداقل 15 روز قبل از ارائه هرگونه کمکی از صندوق حمایت اوکراین به دولت اوکراین یا هر شخص یا سازمان بین‌المللی دیگری، کمیته‌های کنگره را مطلع کند."
علاوه بر این، این لایحه به دولت ایالات متحده دستور می دهد تا تحریم های بین المللی هماهنگ با هدف مسدود کردن دارایی های روسیه را همراه با شرکای خود از جمله اتحادیه اروپا و گروه هفت (G7) رهبری کند.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، غرب تحریم‌های سختی را علیه روسیه اعمال کرد، از جمله مسدود کردن تقریباً نیمی از ذخایر طلا و ارز خارجی این کشور - حدود 300 میلیارد دالر.
مسکو بارها اعلام کرده است که این کشور با محدودیت‌های غرب مقابله خواهد کرد که بارها نظرات خود را مبنی بر بی‌اثر بودن اقدامات محدودکننده اعلام کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که سیاست مهار و کاهش، استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم‌ها ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی رهبران امریکا و متحدان آنها بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала