ارتش پاکستان: عامل انتحاری اخیر در خیبرپختونخواه یک تبعه افغانستان بود

© AFP 2023 / A MajeedПакистанские военные. Архивное фото
Пакистанские военные. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2023
عضو شوید
بخش رسانه‌های ارتش پاکستان گفته است که مهاجم انتحاری که روز گذشته در منطقه‌ی بکاخیل شهر بنو، با موتورسایکل بر کاروان نیروهای امنیتی پاکستان حمله کرد، تبعه افغانستان بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، بخش رسانه‌ای و روابط عمومی ارتش پاکستان گفته است که مهاجم انتحاری بر کاروان نیروهای امنیتی آن کشور در شهر بنوی خیبرپختونخواه، شهروند افغانستان و وابسته به گروه حافظ گل بهادر، شاخه‌ی انشعابی تحریک طالبان پاکستانی بود.
بخش رسانه‌های ارتش پاکستان گفته است که این مهاجم انتحاری روز گذشته (یک‌شنبه، 26 نوامبر) در منطقه‌ی بکاخیل شهر بنو، با موتورسایکل بر کاروان نیروهای امنیتی پاکستان حمله کرده است.
براساس‌ اعلامیه ارتش این کشور، در حمله انتحاری روز یک‌شنبه، 26نوامبر، در منطقه باکای ولسوالی بانو در ایالت خیبرپختونخوا دست‌کم دو غیر نظامی کشته و ۱۰ تن به‌شمول سه سرباز زخمی شدند.
مهاجر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2023
آغاز دور دوم بیرون کردن یک‌میلیون مهاجرِ بی‌مدرک افغانستانی از پاکستان
این رویداد پس از آن رخ داد که یک مهاجم انتحاری سوار بر موترسایکل بر کاروان موترهای نظامی پاکستان در ایالت خیبرپختونخوا حمله کرد.
ارتش پاکستان گفته که پس از این رویداد، هشت شبه‌نظامی در درگیری با نظامیان این کشور کشته شده‌اند.
حافظ‌گل بهادر فرمانده گروهی از جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستانی است که در وزیرستان شمالی این کشور فعالیت دارد.
تا کنون تی‌تی‌پی در مورد این حمله به نظامیان پاکستان و نیز این که آیا مهاجم انتحاری تبعه افغانستان بوده یا خیر، چیزی نگفته است.
پاکستان در ماه‌های اخیر درگیری تهدیدات امنیتی از سوی تی‌تی‌پی است. براساس گزارش‌ها تنها در ماه اکتوبر سال جاری حدود ۸۰ حمله بر مواضع نیروهای پاکستانی در این کشور به‌ثبت رسیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала