طالبان: افغانستان به روابط دوستانه با هند متعهد است

© Photo / Twitter account of Inamullah Samanganiعباس استانکزی
عباس استانکزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2023
عضو شوید
شیرمحمد عباس استانکزی معاون وزیر خارجه در دولت جنبش طالبان گفت که کابل متعهد به تقویت روابط دوستانه با هند است و در نظر دارد از کار سفارت افغانستان در دهلی نو حمایت کند.
به گزارش اسپوتنیک، طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) رسماً سفارت افغانستان در هند را تصرف کردند. استانکزی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) نوشت: ما بر موضع اصولی خود در تعهد خود به تقویت دوستی با هند تأکید می‌کنیم، ما آن را به ادامه حمایت از ویزا برای محصلین و سایر شهروندان افغان در این کشور تشویق می‌کنیم.
Indian National Security Advisor Ajit Doval attends a meeting between Chinese President Xi Jinping and the delegation from the seventh meeting of BRICS senior representatives on security issues at the Great Hall of the People in Beijing, China, Friday, July 28, 2017.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2023
هند: افغانستان بجز کمک های بشری نیاز های دیگری هم دارد
وزارت خارجه هند در مورد سخنان استانکزی اظهار نظری نکرده است. در این هفته، اداره گزارش داد که سفارت افغانستان و سرکنسولگری های افغانستان در شهرهای بمبئی و حیدرآباد هند بازگشایی شده و به فعالیت خود ادامه می دهند. معاون وزارت خارجه افغانستان گفت: "گزارش‌ها درباره بسته شدن سفارت افغانستان در دهلی نو صحت ندارد."
به این ترتیب، استانکزی پیام رسمی خود سفارت مبنی بر توقف کامل کار از 23 نوامبر به دلیل مشکلات "ایجاد شده توسط دولت هند" را تکذیب کرد.
همانطور که هیئت دیپلماتیک قبلاً گزارش داده بود، دیپلمات های که قبل از روی کار آمدن طالبان توسط دولت افغانستان منصوب شده بودند و دولت جدید را به رسمیت نمی شناسند، هند را ترک کرده و در کشورهای ثالث هستند. آنها از هند درخواست کردند تا ویزای دیپلماتیک خود را تمدید کند اما پاسخ مثبتی دریافت نکردند. در بیانیه سفارت تصریح شده است که "دیپلمات های مرتبط با طالبان" در دهلی نو باقی مانده اند که تعداد آنها مشخص نیست.
هند دولت طالبان را که در اگوست 2021 قدرت را در افغانستان به دست گرفته و کارمندان دیپلماتیک خود را از کابل تخلیه کرده است، به رسمیت نمی شناسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала