کشته شدن یک فرمانده گروه طالبان از سوی نیروهای جبهه مقاومت در تخار

© Sputnikتخار
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2023
عضو شوید
منابع از کشته شدن یک فرمانده گروه طالبان از سوی نیروهای جبهه مقاومت در تخار خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، منابع در جبهه مقاومت ملی می‌گویند، که نیرو‌های این جبهه قاری سنت مشهور به زبیر، از فرماندهان طالبان در تخار را کُشته‌اند.
به گفته‌ی منابع فرمانده تولی 2 کندک گروه طالبان در تخار دیروز (سه‌شنبه، 14قوس) در یورش نیروهای جبهه مقاومت در شهر تالقان، مرکز این ولایت ترور شده است.
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2023
انفجار در تخار/ کشته و زخمی شدن سه طالب
مسئولان گروه طالبان در این باره تاکنون دیدگاه شان را بیان نکرده است.
جبهه مقاومت هم به شکل رسمی تاکنون در این باره خبرنامه ای به نشر نرسانده است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала