وزارت دفاع صربستان: روسیه را تحریم نخواهیم کرد

CC BY-SA 4.0 / Miloš Vučević / The photo was taken in the office of Mr. Miloš Vučević in Novi Sad (cropped photo)Министр обороны Сербии Милош Вучевич
Министр обороны Сербии Милош Вучевич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2023
عضو شوید
میلوش ووچویچ، وزیر دفاع صربستان در مصاحبه با اسپوتنیک صربستان گفت: صربستان قصد دارد سیاست بی طرفی نظامی و عدم تعهد با تحریم های ضد روسیه را حفظ کند.
وزیر دفاع صربستان افزود: سیاست صربستان نشستن روی چند صندلی نیست، بلکه نشستن روی یک صندلی صرب است. بله، ما به سمت اتحادیه اروپا حرکت می کنیم، اما از همکاری با جمهوری خلق چین، فدراسیون روسیه، هند، کشورهای آفریقایی یا آمریکای جنوبی دست نخواهیم کشید. اما ما نمی توانیم مکان خود را تغییر دهیم، ما بخشی از قاره آفریقا یا آسیا نیستیم.
این وزیر قول داد که اگر حزب حاکم الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان در انتخابات پارلمانی بعدی در 17 دسامبر پیروز شود، تداوم سیاست قبلی عدم اعمال تحریم ها علیه روسیه باقی خواهد ماند.
ووچویچ خاطرنشان کرد: هدف ما ادامه سیاست بدون اعمال تحریم علیه روسیه است و نقطه شروع مطلق از ابتدا تا انتها بی طرفی نظامی ما است. من شانس میکروسکوپی نمی بینم که این تغییر کند، اگرچه متولیان مختلفی وجود دارند که در تلاشند که ما را متقاعد کنند که این غیرممکن است."
صربستان چقدر قوی است؟
وزیر دفاع وضعیت امنیتی صربستان را سخت توصیف می کند و وضعیت کوزوو و متوهیا را بزرگترین تهدید برای امنیت می داند و تاکید می کند که این خطر رو به کاهش نیست.

ووچویچ گفت: آنچه ما را نگران می کند ادامه تسلیح چیزی است که آلبانیایی های کوزوو به عنوان نیروهای امنیتی کوزوو تعریف می کنند. یک طرح واضح وجود دارد که آنها آن را پنهان نمی کنند و بر اساس آن نیروهای امنیتی کوزوو تا سال 2026 به نیروهای مسلح کوزوو تبدیل می شوند که حتی با آنچه آنها قانون اساسی خود می نامند نیز مغایرت دارد.
این وزیر خاطرنشان می کند که صربستان می تواند از دو طریق به این موضوع پاسخ دهد. یک راه مبارزه دیپلماتیک و سیاسی است که در چارچوب منافع دیگران محدود می شود. راه دیگر این است که ارتش صربستان "پاسخ کافی" را آماده کند.
امروز صربستان نه تنها ارتش بسیار مجهزتر، بلکه ارتش قوی تر و آموزش دیده تر دارد که فقط به دست آوردن سلاح نیست و وجود افرادی که می دانند چگونه با این سلاح ها کار کنند نیز ضروری است. من فکر می کنم ارتش صربستان قدرتمندترین عامل در جمهوری صربستان از نظر بازدارندگی است و به دشمنان اطلاع می دهد که ما دیگر کیسه بوکس نیستیم.
وی خاطرنشان کرد که علاوه بر 11 هلیکوپتر نظامی که اخیرا وارد صربستان شده اند، سلاح های دیگری نیز خریداری شده است، اما به دلایل امنیتی نمی تواند جزئیات این خریدها را ارائه کند.
به گفته ووچویچ، چند روز پیش صربستان 100 میلیون یورو در صنایع نظامی سرمایه گذاری کرد و امسال قراردادهای نظامی به ارزش بیش از 100 میلیون یورو در حال حاضر امضا شده است که 60 درصد آن صرف تأمین مالی ارتش صربستان شده است. ووچویچ همچنین گفت که یکی از کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق بزرگترین سفارش در تاریخ معاصر را برای تجهیزات و تسلیحات از صربستان انجام داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала