متقی: دولت پاکستان از گفتگو با "تی‌تی‌پی" عقب‌نشینی کرد

© Twitter account of GMICafghanistanمولوی امیرخان متقی
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2023
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان گفته است که در مذاکرات دولت پاکستان با طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) هر دو طرف به توافق نزدیک شده بودند، اما دولت اسلام‌آباد از این مذاکرات عقب‌نشینی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در دیدار با مشاهد حسین سید، یکی از سناتوران پاکستانی ادعا کرده که در پی مذاکرات تی‌تی‌پی با اسلام‌آباد، بیشتر موضوعات مورد اختلاف دو طرف حل شده بود، اما دولت پاکستان از این گفت‌وگوها عقب‌نشینی کرده است.
براساس ادعای متقی، تی‌تی‌پی خواهان لغو ادغام مناطق قبایلی در ایالت خیبرپختونخوا بود، خواستی که از سوی دولت پاکستان پذیرفته نشده است.
این گفت‌وگوها سال گذشته با میانجی‌گری طالبان برگزار شده بود.
مقام‌های پاکستانی در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند، اما پیش از این، اسلام‌آباد تی‌تی‌پی را به عدم تمایل به مذاکرات متهم کرده بود.
حسین سید گفته که دیدار وی با وزیر امور خارجه طالبان در حاشیه نشست تهران در مورد فلسطین از آدرس دولت پاکستان نه بلکه براساس روابط شخصی صورت گرفته است.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
عمران خان: بی‌مهری دولت شریف به جنگ‌جویان تی‌تی‌پی سبب احیای تروریسم در پاکستان شد
سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان به این سیاست‌مدار پاکستانی گفته است که کابل مایل است همه‌ی مسائل با اسلام‌آباد را از طریق گفت‌وگو حل کند.
این سناتور پاکستانی به نقل از متقی گفته است که پس از یک سلسله ملاقات بین مقام‌های پاکستانی و رهبری تحریک طالبان پاکستان، اکثر مسائل حل شده بود و هر دو طرف به توافق نزدیک بودند. این مذاکرات با میانجی‌گیری طالبان افغانستان انجام می‌شد.
به گفته‌ وی، طالبان علاقه‌مند گفت‌وگو بر سر برداشتن اختلافات هستند، اما در حال حاضر هیچ کانال ارتباطی در سطح بالا میان اسلام‌آباد و این گروه وجود ندارد.
گفتنی است که پس از شکست مذاکرات میان دولت پاکستان و تی‌تی‌پی، حملات این گروه علیه نظامیان این کشور به‌گونه بی‌پیشنه‌ای افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала