فنلند قربانی درگیری بین روسیه و ناتو خواهد شد

© Photo / CGP GreyФинский флаг
Финский флаг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2023
عضو شوید
در صورت درگیری بین روسیه و ناتو، در قدم اول فنلند خساره‌مند می گردد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین گفت که مسکو از پیوستن فنلند به ناتو هیچ سودی نمی‌بیند، زیرا در صورت تشدید تنش نظامی بین روسیه و ناتو، اول از همه این کشور متضرر می‌شود.
اولیانوف افزود: "من نمی‌دانم فنلند چگونه از این درگیری سود خواهد ‌برد. ما آرام و در شرایط مسالمت‌آمیز زندگی کردیم که ناگهان بین روسیه و ناتو، فنلند را به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر ناتو یافتیم. آنها با ما همسایه هستند و خدا ناکرده، اگر شرایط تغییر کند، در قدم اول خود فنلند متضرر خواهد شد. البته من واقعاً چنین چیزی را نمی خواهم".
همانطور که این دیپلمات خاطرنشان کرد، مسکو به طور سنتی به همسایه خود به عنوان یک "کشور بی طرف و دوست" نگاه می کند که با آن روابط همسایگی خوبی دارد. اما پیوستن فنلند به ناتو، روسیه را مجبور می کند تا اقدامات تلافی جویانه ای را انجام دهد - به ویژه تصمیم گیری برای ایجاد مجدد مناطق نظامی لنینگراد و مسکو.
این دیپلمات همچنین یادآور شد که ایالات متحده و فنلند توافق نامه همکاری دفاعی امضا کردند که بر اساس آن قوای ایالات متحده به تأسیسات نظامی در قلمرو متحد خود دسترسی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала