نماینده روسیه: کیف و غرب باید در آینده نزدیک منتظر بدترین خبرها باشند

© Sputnik / Нэнси Сисель /  مراجعه به بانک تصاویر Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2023
عضو شوید
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد طرح‌های نظامی کیف شکست خورده است و به رژیم کیف و حامیان غربی آن دریافت "بدترین اخبار" را در آینده نزدیک وعده داد.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا گفت: "تنها یک نتیجه وجود دارد که برای دشمنان ما ناامید کننده است. برنامه های نظامی رژیم کیف با شکست کامل مواجه شده است، بنابراین باید انتظار بدترین اخبار برای شما و نمایندگان اوکراینی خود در آینده نزدیک را داشته باشید، صرف نظر از اینکه بسته های جدید کمک های نظامی و مالی برای زلنسکی و باند او در واشنگتن یا بروکسل تائید شود یا خیر. این تنها احتضار رژیم او را به تاخیر می اندازد، اما مانع آن نمی شود".
این دیپلمات تاکید کرد: کاملاً روشن است که شرط بندی برای حل بحران اوکراین در میدان نبرد اشتباه بوده و شکست خورده و پیروزی نظامی بر روسیه یک هدف کاملاً دست نیافتنی است.
نبنزیا اشاره کرد، تهدیدات ناشی از خاک اوکراین و ایجاد شده توسط کشورهای ناتو کاملاً از بین خواهد رفت - یا در چارچوب عملیات نظامی ویژه و یا با استفاده از ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ، در نشست شورای امنیت اعلام کرد زمان برای رژیم کیف به سرعت در حال پایان است اما هیچ چیز غیر نظامیان اوکراینی و زبان و فرهنگ اوکراینی را تهدید نمی کند.
ロシアの国連大使にワシーリー・ネベンジャ氏 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
نبنزیا: سازمان امنیت و همکاری اروپا از پیشرفت روس‌هراسی در اوکراین غافل بود
به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم روسیه یادآور شد که روسیه هرگز ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین را رها نکرده و "به رهبری اوکراین فرصتی عالی برای حفظ تمامیت ارضی و خفظ جان صدها هزار نفر از شهروندانش خود (البته بدون کریمه، که در سال 2014 تصمیم گرفت بخشی از روسیه شود)."
نبنزیا گفت:" این در ماه مارچ تا اپریل 2022 بود. این واقعیت که گزینه عالی برای اوکراین بود، اخیراً توسط مذاکره کننده اوکراینی الکساندر چالی قبول شد و این واقعیت که اربابان در لندن و واشنگتن به رژیم کیف اجازه استفاده از آنرا ندادند، اکنون یک واقعیت ثابت شده است".
نماینده دائم روسیه همچنین توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که "رئیس حکومت کیف به دلایل پس از آن فرمان را امضا کرد که مستقیماً وی را از مذاکره با رهبری روسیه منع نمود."
نبنزیا تاکید کرد: "این فرمان هنوز به قوت خود باقی است و کسانی که ما را به خاطر بی میلی ما به مذاکره سرزنش می کنند، سعی کنند آن را به خاطر بسپارند. بنابراین زمان برای رژیم کیف به سرعت در حال سپری شدن است. آینده آن واقعاً در معرض تهدید جدی قرار دارد."
همزمان، نبنزیا اتهامات قاطعانه کشورهای غربی در مورد حملات ادعایی به زیربناهای غیرنظامی اوکراین را رد کرد. وی گفت: "اگر امروز چیزی در مورد آن صحبت شود، این منحصراً مربوط به اقدامات سیستم های دفاع هوایی اوکراین است که در مناطق مسکونی شهرهای اوکراین مستقر شده اند و قوانین بین المللی انسانی را نقض می کنند. کاربران شبکه های اجتماعی اوکراین مدت هاست که در این مورد تردیدی ندارند و مستقیماً به هموطنان خود در این مورد هشدار می دهند".
نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2023
نبنزیا: هدف اصلی غرب در اوکراین شکست روسیه است
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کیف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب مدام از فدراسیون روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما همزمان غرب امتناع دائمی کیف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که اکنون هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت اوکراین به سمت مسالمت آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است؛ فعلاً این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین خاطرنشان کرد، وضعیت در اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی معلوم است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که اگر اوکراین خواهان آغاز روند مذاکره باشد نیازی به ژست‌های نمایشی نیست و فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود. به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده اما این باید همراه با دادن ضمانت‌های امنیتی به فدراسیون روسیه باشد.
روسیه در 24 فبروری 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خوانده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ برای روسیه "هیچ امکانی برای انجام کارهای دیگر باقی نمانده بود چون خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شده بود که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن است."
به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بی شرمانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به سرحدات فدراسیون روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала