هزاران نیجری خروج قوای فرانسوی را جشن گرفتند

© AP Photo / Sunday AlambaЖенщина и ребенок, спасенные нигерийскими солдатами от экстремистов "Боко Харам" в лесу Самбиса, несут чай и хлеб после прибытия вместе с другими в лагерь беженцев в Йоле, Нигерия
Женщина и ребенок, спасенные нигерийскими солдатами от экстремистов Боко Харам в лесу Самбиса, несут чай и хлеб после прибытия вместе с другими в лагерь беженцев в Йоле, Нигерия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2023
عضو شوید
خبرگزاری فرانسه: هزاران نفر در نیجر خروج قوای فرانسه از این کشور را جشن گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه خبر داد که هزاران نفر در نیجر به جاده ها آمدند تا خروج قوای فرانسه از این کشور را جشن بگیرند که در 22 دسامبر پایان یافت.
خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد که این تظاهرات با حضور صدراعظم های بورکینافاسو، آپولینر یواخیم کیلم دی تامبلا و مالی شوگل کوکالا مایگا برگزار شد. شورای ملی دفاع از میهن نیجر گفت که صدراعظم ها این کشورها برای ابراز حمایت از مقامات محلی وارد نیجر شدند.
خروج رسمی قوای فرانسوی به این دلیل رخ داد که شورشیان قدرت را در نیجر به دست گرفتند، تمام توافقات با فرانسه را زیر پا گذاشتند. این روند در ماه اکتوبر آغاز شد - یک اردوگاه نظامی در شهر اولام در منطقه تیلابری به کنترل قوای نیجر منتقل شد. این اردوگاه بخش مهمی از سرحد نیجر با مالی را پوشش می‌داد.
تا 13 دسامبر، تنها 157 سرباز فرانسوی در نیجر باقی مانده بودند و نیروهای مسلح نیجر رسماً 22 دسامبر را به عنوان آخرین روز برای ماندن سربازان فرانسوی در این کشور اعلام کردند.
سربازان فرانسوی که نیجر را ترک می کنند، هم به خاک فرانسه رفتند و هم به چاد، همسایه نیجر.
در 19 دسامبر، صدراعظم نیجر، علی ماهامان لمین زین، سفر یونس بیک یوکوروف معاون وزیر دفاع روسیه به این جمهوری را مثبت ارزیابی کرد.
پیشتر در نیجر، سفیر فرانسه از مصونیت دیپلماتیک خود سلب شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала