چین شرکت‌های نظامی آمریکایی را تحریم می‌کند

CC0 / WhisperToMe / Центральное здание Министерства иностранных дел Китайской Народной Республики в Пекине
Центральное здание Министерства иностранных дел Китайской Народной Республики в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2024
عضو شوید
این تحریم‌های شامل مسدودشدن دارایی‌ها خواهد بود و همچنین نهادها و افراد در چین از هرگونه فعالیت با آن‌ها منع خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین روز یکشنبه خبر داد پکن پنج شرکت نظامی آمریکایی را در پاسخ به فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان، تحریم خواهد کرد.
طبق اعلام پکن شرکت‌های "BAE، الاینت تک‌سیستمز، ارووایرونمنت، ویاسَت و DLS" تحت تحریم قرار خواهند گرفت.
این تحریم‌های شامل مسدودشدن دارایی‌ها خواهد بود و همچنین نهادها و افراد در چین از هرگونه فعالیت با آن‌ها منع خواهند شد.
چین سال گذشته نیز شرکت تسلیحات سازی "لاکهید مارتین" و یک واحد از شرکت تسلیحات سازی "رِیتیون تکنولوژیز" آمریکا را تحریم کرده بود.
سخنگوی وزارت خارجه چین درباره اقدام واشنگتن در فروش تسلیحات جدید به تایوان گفت: "اقدام آمریکا در فروش تسلیحات به تایوان، نقض آشکار مفهوم چین واحد و مفاد بیانیه مشترک چین-آمریکا در سال1982است".
تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود می‌داند و بارها به آمریکایی‌ها درباره دخالت در امور این جزیره هشدار داده است.
دیپلمات چینی با اعلام مخالفت قاطع چین با اقدامات آمریکا گفت: "اعمال تحریم‌ها با بهانه‌های واهی به منافع و حاکمیت چین آسیب می‌رساند، صلح و ثبات در تنگه تایوان را تضعیف می‌کند و حقوق و منافع مشروع اشخاص و نهادهای چینی را به خطر می‌اندازد".
او چینی همچنین به از آمریکا خواست "به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، از تسلیح تایوان دست بکشد و از هدف قرار دادن چین با تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه خودداری کند وگرنه با پاسخ قاطع چین روبرو خواهد شد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала