استخبارات روسیه از قصد امریکا برای استخدام فارغ التحصیلان روس برنامه های مبادلات خبر داد

© Sputnik / Maxim BlinovПредседатель Государственной Думы РФ Сергей Нарышкин на пленарном заседании Госдумы РФ
Председатель Государственной Думы РФ Сергей Нарышкин на пленарном заседании Госдумы РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
عضو شوید
دفتر مطبوعاتی سازمان اطلاعات خارجی روسیه به نقل از سرگئی ناریشکین مدیر این سازمان اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد همکاری با فارغ التحصیلان روسی برنامه های امریکایی مبادلات را برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون روسیه تقویت کند.
به گزارش اسپوتنیک، ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت که بر اساس اطلاعات موجوده این نهاد، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری روسیه، ساختارهای دولتی ایالات متحده در حال ابداع روش های پیچیده تری برای مداخله غیرقانونی در تشریفات دموکراتیک بوده و از جمله واشنگتن در نظر دارد همکاری با فارغ التحصیلان روسی برنامه های امریکایی مبادلات را تقویت کند.
ناریشکین گفت، در ایالات متحده، آنها بر این باورند که فارغ التحصیلان روسی برنامه های امریکایی، با "پردازش مناسب" می توانند به هسته اصلی ستون پنجم تبدیل شوند.
مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفته است:" بر اساس گزارشات وزارت امور خارجه امریکا ، تعداد دریافت کنندگان روسی بورسیه های تحصیلی از برنامه های آموزشی و فرهنگی امریکا مانندAccess، Advance، FLEX، Fulbright، Global UGRAD، Summer Work and Travel و غیره به بیش از 80 هزار نفر می رسد. امریکایی‌ها معتقدند، آنها می‌توانند جایگزین اپوزیسیون غیرسیستمی شوند که دسته جمعی به غرب گریخته‌اند و به عنصر اصلی ستون پنجم تبدیل شوند".
Секретарь Совета безопасности России Николай Патрушев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2023
رئیس استخبارات روسیه در مورد آینده بریکس
سازمان اطلاعات خارجی روسیه همچنین خاطرنشان کرد که واشنگتن امیدوار است فارغ التحصیلان روس را در آماده سازی مکانیزم های جدید برای فشار تحریم ها بر روسیه مشارکت دهد. در خبر منتشره آمده است: "واشنگتن در حال افزایش گام‌ها برای احیای تماس‌ها با چنین شهروندان و برقراری ارتباط قابل اعتماد با آنها است. در آینده، برنامه‌ریزی شده است تا بورسیه گیرندگان سابق را فعالانه در مبارزات سیاسی با مقامات روسیه درگیر کند. برنامه‌ای برای چنین کاری اکنون وجود دارد. برنامه ریزی شده است تا آموزش های در کشورهای همسایه برگزار شود. تاکید اصلی بر آموزش، استفاده از روش های تحریک نفرت قومی و اجتماعی، مداخله در انتخابات و بی اعتبار کردن رهبری فدراسیون روسیه در شبکه های اجتماعی خواهد بود. واشنگتن همچنین امیدوار است که فارغ التحصیلان روس بورسیه های خود را در تهیه مکانیزم‌های جدید فشار تحریم‌ی بر روسیه مشارکت دهد.
این سرویس اطلاعاتی تاکید کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری روسیه، امریکا از کوچکترین فرصت برای متزلزل کردن اوضاع در امریکا از شاگردان مهدکودک ها و مکاتب انگلیسی-آمریکایی نیز استفاده کند، دیر نیست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала