شورای امنیت سازمان ملل از حوثی‌های یمن خواست حملات به کشتی‌ها را متوقف کنند

© AFP 2023 / Jewel Samadواکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسراییل
واکنش ترامپ نسبت به قطعنامه شورای امنیت علیه اسراییل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده و جاپان خواستار توقف فوری حملات به کشتی ها از سوی حوثی ها شد.
به گزارش اسپوتنیک، در این قطعنامه اشاره شده است، شورای امنیت سازمان ملل متحد "حملات حوثی‌ها (حداقل 20 حمله) به کشتی‌های بازرگانی و تجارتی را که از 19 نوامبر 2023، زمانی که حوثی‌ها به کشتی Galaxy Leader و خدمه آن حمله و آنها را توقیف کردند، به شدت محکوم می‌کند.
علاوه بر این، شورای امنیت سازمان ملل "از حوثی‌ها می‌خواهد که فوراً تمام حملات که تجارت جهانی را مختل می‌کند، به حقوق و آزادی‌های کشتیرانی آسیب می‌رساند و صلح و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد، متوقف کنند".
شورای امنیت همچنین از حوثی ها می خواهد که عاجل کشتی Galaxy Leader و خدمه آن را آزاد کنند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد به حق کشورهای عضو برای محافظت از کشتی های خود در برابر حملات با پیروی از نورم های حقوق بین الملل از جمله مواردی که به حقوق و آزادی های دریانوردی آسیب می رساند، جلب توجه می کند.
Бойцы группировки хуситов в Йемене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2023
آموزش 20 هزار جنگجو از سوی حوثی ها برای جنگ غزه
11 کشور به این قطعنامه رای موافق و چهار کشور روسیه، چین، الجزایر و موزامبیک رای ممتنع دادند. واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیشتر گفته بود که امریکا با تصویب این قطعنامه به دنبال مشروعیت بخشیدن به اقدامات ائتلاف تحت رهبری خود در بحیره سرخ است.
پیش از این، جنبش انصارالله که کنترل بسیاری از سواحل بحیره سرخ یمن را در اختیار دارد، نسبت به قصد خود برای حمله به کشتی های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر این کشور هشدار داده و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه خود را فراخوانده و در بحیره به این کشتی ها نزدیک نشوند. ایالات متحده اعلام کرد که در پاسخ به حملات روزافزون حوثی ها به همراه ده کشور دیگر، عملیاتی را برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ آغاز خواهد کرد. انصارالله در واکنش به این موضوع هشدار داد که حق حمله به کشتی های کشورهای شرکت کننده در ائتلاف مشترک با امریکا را برای خود محفوظ می دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала