کشته و زخمی شدن ۲۴ تن در انفجار امروز غرب کابل

© Photo / facebookوقوع آتش‌سوزی در غرب کابل
وقوع آتش‌سوزی در غرب کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
عضو شوید
منابع مردمی از کابل تایید می‌کنند، که انفجار در غرب این شهر جان پنج تن را گرفته و ۱۹ تن دیگر را زخمی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاومت، یک انفجار امروز نزدیکای ساعت ۳:۰۰ پس از ظهر روز پنج‌شنبه، ۲۱ جدی، در منطقه دشت برچی، روبه‌روی فروشگاه سیتی سنتر و سیتی‌واک رُخ داده است.
منبع تصریح می‌کند، که این آمار ارایه‌شده ابتدایی است و با توجه به قوی‌بودن انفجار و شلوغی آن منطقه بیم افزایش آمار تلفات وجود دارد.
خبرگزاری صدای شهروند نوشته است، که این انفجار ناشی از ماین جاسازی شده در کنار جاده بوده که مردم غرب کابل را که اکثرن هزاره هستند هدف قرار داده است.
گروه طالبان در مورد این انفجار اظهار نظری نکرده و هیچ گروهی هم تا این لحظه مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.
زخمی‌های این انفجار که در درمانگاه بستردار عالمی می‌باشند عبارتند از:
محمد طاهر فرزند نظام علی
عبدالستار فرزند حسین بخش
سردار فرزند حسین‌داد
فرشته فرزند خدایار
ولی فرزند رحیم
ملکه فرزند سیدنفس
راضیه فرزند سیدنفس
گل چمن فرزند دیدار علی
سکینه فرزند احمد شاه
صالحه فرزند علی احمد
صابره فرزند محمد شاه
علی رضا فرزند محمد جواد
و زخمی‌هایی که به بیمارستان امیری غرب منتقل شده‌اند به عبارت زیر می‌باشند:
رضا ولد میرزا حسین
حمید ولد عبدالله
محمد آصف ولد غلام رسول
ضیا گل ولد میرزاحسین
محمد صادق
نامعلوم
محمد نادر
این دومین انفجار بزرگ در طی یک هفته در غرب کابل است که سا‌کنین هزاره را در این منطقه مورد هدف قرار می‌دهد. چند روز پیش نیز در انفجاری که در ایستگاه تلگراف رخ داد و گروه داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت، ۷ نفر کشته و ۱۸ تن زخمی شدند.
وقوع انفجار در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2024
جزئیات انفجار شام امروز در غرب کابل؛ طالبان از جان باختن دو تن خبر دادند
تا کنون هیچ گروهی مسئولیت انفجار را بر عهده نگرفته است.
این در حالی است که چند روز پیش نیز انفجاری در دشت برچی موتر مسافربری شهری را هدف قرار داده بود که بیش از ۲۵ کشته و زخمی بر جای گذاشت.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است. با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.
اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала