- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

برهم زدن صلح اوکراین از سوی غرب در سال 2022 جنایت بود

© AP Photo / Yves HermanПрезидент Украины Владимир Зеленский во время саммита НАТО в Вильнюсе, Литва, во вторник, 11 июля 2023 года.
Президент Украины Владимир Зеленский во время саммита НАТО в Вильнюсе, Литва, во вторник, 11 июля 2023 года. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
عضو شوید
ایالات متحده درباره ای تصمیم رئیس جمهور اوکراین بیانیه تکان دهنده ای صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کارن کویتکوفسکی، تحلیلگر پیشین پنتاگون در مصاحبه با کانال یوتیوب Judging Freedom گفت، که غرب با برهم زدن گفت و گوهای صلح بین اوکراین و روسیه در بهار 2022 مرتکب جنایت شد.
وی درباره ای شکست گفت و گوهای صلح اوکراین در سال 2022 از سوی ایالات متحده و بریتانیا اشاره کرد و گفت: "به نظر من، تشویق به درگیری که باعث مرگ مردم می شد، در حالی که دنیا تقریباً در دستانشان بود، جرم بود".
Вид на Пентагон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2024
پنتاگون بر تحویل دادن جنگ افزارها به اوکراین نظارت درستی نداشته است
به گفته سرهنگ دوم، در آن زمان یک پیمان صلح آماده وجود داشت که هر دو طرف با آن موافقت کردند، اما کشورهای غربی اجازه پایان درگیری را ندادند.
کویتکوفسکی افزود: "اکنون که صلح فرا می رسد، اوکراین چیزهای زیادی از دست خواهد داد، زیرا روسیه دیگر آن چیزی نیست که بود".
این کارشناس توضیح داد، که اکنون ارتش روسیه در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد. افزون بر این، مسکو با موفقیت تولید نظامی را ایجاد کرده و بر تحریم های غرب نیز غلبه کرده است.
در پایان ماه نومبر، رئیس فراکسیون خدمتگزار مردم در رادا عالی و عضو کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات، دیوید آراخامیا، که درگیری در اوکراین می توانست در بهار 2022 پایان یابد. با این حال، جانسون، که در آن زمان نخست وزیر بریتانیا بود، از کیف خواست که چیزی را امضا نکند و "فقط بجنگد".
در پاییز سال 2022، زلنسکی فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن کشورش تا زمانی که روسیه از سوی ولادیمیر پوتین رهبری شود، با روسیه مذاکره نخواهد کرد. مسکو به نوبه خود بارها آمادگی خود را برای گفتگو درباره حل مناقشه از طریق دیپلماتیک اعلام کرده است. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، نیازی به ژست‌های نمایشی نیست؛ فرمان منع مذاکره با مسکو باید لغو شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала