واکنش چین به انتخابات تایوان

© AFP 2023 / Yasuyoshi ChibaБюллетени для голосования, Тайвань
Бюллетени для голосования, Тайвань - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2024
عضو شوید
پس از اعلام نتایج انتخابات تایوان، چین اعلام کرد که قاطعانه با تلاش‌های استقلال‌طلبی و مداخلات خارجی مخالفت خواهد کرد و با احزاب سیاسی و همه بخش‌های جامعه تایوان برای ارتقای همکاری تلاش خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه چین با نشر بیانیه ای اعلام کرد که مسئله تایوان یک موضوع داخلی چین است. به هر حال، هر چقدر که وضعیت در جزیره تغییر کند، واقعیت اصلی این است که در جهان تنها یک چین وجود دارد و تایوان بخشی از چین است. موضع دولت چین در مورد رعایت اصل "چین واحد"، مخالفت با جدایی تایوان برای "استقلال"، مخالفت با موضع هایی که از اصل "دو چین" یا اصل "یک چین - یک تایوان" حمایت می‌کنند، تغییر نخواهد کرد. اجماع عمومی موضع قاطع جامعه بین‌المللی در قبال رعایت اصل "چین واحد" نیز بدون تغییر باقی خواهد ماند. اصل "چین واحد" پایه و اساس حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان است. ما باور داریم که جامعه بین‌المللی به دنبال "چین واحد" خواهد بود و از حق مردم چین در مخالفت با فعالیت های جدایی طلبانه برای استقلال تایوان و تلاش برای اتحاد ملی حمایت خواهد کرد.
همچنین دبیر مطبوعاتی دفتر امور تایوان زیر نظر شورای دولتی جمهوری خلق چین درباره نتایج انتخابات در تایوان بیانیه ‌ای منتشر کرد: نتایج این انتخابات در تایوان نشان می‌دهد که حزب دموکراتیک مترقی (DPP) افکار عمومی را در این جزیره نمایندگی نمی‌کند. تایوان، تایوان چینی است.
بر اساس بیانیه منتشر شده، این انتخابات نمی‌تواند الگوی اساسی و جهت گیری روابط میان تنگه، تمایل مشترک هموطنان دو سوی تنگه تایوان برای نزدیک شدن به یکدیگر را تغییر دهد و حرکت به سوی اتحاد نهایی و اجتناب ناپذیر میهن را متوقف کند.
چین تاکید دارد که موضع این کشور در مورد حل مساله تایوان و تکمیل اتحاد ملی ثابت و اراده پکن تزلزل ناپذیر است.
در این بیانیه آمده است: ما به اجماع سال 1992 که اصل "چین واحد" را در بر می گیرد، پایبند خواهیم بود، قاطعانه با اقدامات جدایی طلبانه "استقلال تایوان" و مداخله نیروهای خارجی مخالفت خواهیم کرد، با احزاب سیاسی، سازمان‌ها و افراد مختلف از هر طبقه اجتماعی در تایوان برای ترویج متقابل همکاری خواهیم کرد.
این بیانیه در ادامه افزود: تبادلات مرزی و همکاری تنگه، تعمیق یکپارچگی و توسعه بین تنگه، ترویج مشترک فرهنگ چین، ترویج توسعه صلح آمیز روابط بین تنگه و هدف بزرگ اتحاد مجدد با سرزمین مادری برنامه خواهد ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала