حمله راکتی حوثی ها به کشتی نظامی امریکائی

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Испытательный пуск новой ракеты системы противоракетной обороны на полигоне Сары-Шаган в Казахстане
Испытательный пуск новой ракеты системы противоракетной обороны на полигоне Сары-Шаган в Казахстане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2024
عضو شوید
قوماندانی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرد که کشتی لابون قوای بحری امریکا در بحیره سرخ مورد حمله راکتی قرار گرفت که توسط جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) حاکم در شمال یمن سازماندهی شد.
به گزارش اسپوتنیک: یک راکت کروز ضد کشتی از قلمرو حوثی‌های تحت حمایت ایران در یمن به سمت کشتی امریکایی "لابون" که در حال انجام عملیات در جنوب بحیره سرخ بود، پرتاب شد.
به گفته سنتکام، قوای امریکایی راکت را در سواحل یمن در نزدیکی حدیده ساقط کرد.
در اواسط نوامبر، شبه‌نظامیان شیعه انصارالله (حوثی‌ها) که بر شمال یمن حکومت می‌کنند، به عنوان حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه، حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در بحیره سرخ را آغاز کردند و باعث کاهش شدید ترافیک کشتی‌ها در این منطقه شدند.
Эсминцы ВМС США Портер, Дональд Кук и Франклин Рузвельт и британский фрегат Кент  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2024
سرنگونی 24 موشک و پهپاد حوثی ها در دریای سرخ از سوی امریکا
ایالات متحده نیز به نوبه خود از عملیات مشترک با ده کشور دیگر برای حفاظت از کشتیرانی در بحیره سرخ خبر داد. انصارالله در پاسخ به این امر تهدید کرد که حق حمله به کشتی های کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف را برای خود محفوظ می دارد. چندین درگیری بین حوثی ها و قوای مسلح امریکا در بحیره سرخ رخ داده است.
امریکا و بریتانیا جمعه شب عملیاتی را علیه جنبش انصارالله انجام دادند و اهدافی را در چهار ولایت یمن بمباران کردند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آن را پاسخی به تهدید آزادی کشتیرانی خواند، بدون اینکه احتمال ادامه اقدام نظامی را رد کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала