پیشنهادی بورل به کشورهای اتحادیه اروپا برای ماموریت در دریای سرخ

© AP Photo / Stephanie LecocqГлава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель
Глава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2024
عضو شوید
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورهای عضو این اتحادیه پیشنهادی برای ماموریت دریایی در دریای سرخ ارسال گرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که پیشنهادی را به کشورهای اتحادیه اروپا ارسال کرده است تا در پی حملات شورشیان یمنی به کشتی‌های غیرنظامی، یک مأموریت دریایی در دریای سرخ ایجاد کنند تا امنیت کشتیرانی تضمین شود.
بورل در ابتدای هفته به عربستان سعودی سفر کرد و در آنجا این موضوع را با رهبری این کشور در میان گذاشت. عربستان سعودی در مذاکرات درباره توافق صلح در یمن پیشرفت کرده است و نمی‌خواهد درگیری در غزه این چشم‌انداز را به خطر بیندازد.
بورل در وبلاگ خود در سرویس سیاست خارجی اروپا نوشت: "به نوبه خود، ما در مورد امکان کمک برای بازگرداندن آزادی دریانوردی، از جمله ایجاد یک عملیات دریایی جدید اروپایی در کنار مأموریت آتالانتا که در حال حاضر در سواحل سومالی فعالیت می کند، بحث می کنیم. بلافاصله پس از بازگشت به بروکسل، این پیشنهاد را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه کردم."
بورل خاطرنشان کرد که بخش قابل توجهی از محموله های ارسال شده از طریق دریای سرخ به طور خاص به مقصد اروپا است و محاصره طولانی این مسیر منجر به هزینه های اضافی حمل و نقل خواهد شد.
اتحادیه اروپا قربانی تحریم های خود شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2024
چندرسانه ای
اتحادیه اروپا قربانی تحریم های خود شده است + داده نمایی
پیش از این، پیتر استانو، سخنگوی سرویس سیاست خارجی این اتحادیه، گفته بود که بورل قصد دارد فوراً با کشورهای اتحادیه اروپا درباره مأموریت ویژه احتمالی اروپا در دریای سرخ مشورت کند. وی یادآور شد که هر گونه مأموریت، اعم از غیرنظامی و نظامی، توسط سرویس اقدام خارجی اروپا، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی پیشنهاد شده و در سطح وزیران در شورای اتحادیه اروپا تصویب می شود. در عین حال، استانو تأکید کرد که چنین مأموریتی بر اساس مأموریت آتالانتا که "وظایف خود" را اجرا می کند، ایجاد نخواهد شد.
کشورهای اتحادیه اروپا به این ابتکار واکنش متفاوتی نشان دادند. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت که کشورش قصد ندارد در آن شرکت کند، اما مانع چنین تصمیمی در سطح اروپا نخواهد شد. به نوبه خود، نشریه "ولت" گزارش داد که آلمان قرار است ناوچه "هسن" را اول فوریه به دریای سرخ بفرستد و همچنین از نیروی نظامی برای رهگیری موشک ها و پهپادهای حوثی به عنوان بخشی از عملیات دریایی برنامه ریزی شده اتحادیه اروپا استفاده کند.
ایالات متحده و بریتانیا جمعه شب (12 جنوری) حملاتی را علیه اهداف جنبش انصارالله (حوثی‌ها) انجام دادند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در دریای سرخ خواندند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، آن را یک وحشیگری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند. یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح حوثی ها گفت، آمریکا و انگلیس 73 حمله به یمن انجام دادند که در نتیجه آن پنج نیروی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала