یورش جدید امریکا و انگلیس بر یمن

© Photo / U.S. NavyАмериканский истребитель ВМС F / A-18F Super Hornet во время запуска ракеты AIM‑120D-3
Американский истребитель ВМС F / A-18F Super Hornet во время запуска ракеты AIM‑120D-3 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2024
عضو شوید
امریکا و انگلیس به ولایت البیضاء در مرکز یمن یورش بردند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع از مقامات محلی به اسپوتنیک گفت: ارتش امریکا و انگلیس یورش های هوایی جدیدی را به مواضع حوثی‌ها در ولایت البیضاء یمن انجام دادند.
گفت و گو کننده ای خبرگزاری گفت: "امریکا و انگلیس روز سه‌شنبه به پادگان‌های ولایت بیضاء در جنوب شرقی صنعا پایتخت یمن حمله کردند. هواپیماهای امریکایی و انگلیسی اشیاء گروه انصارالله را در اردوگاه نظامی منطقه مکیره در قلمرو دژ اطفا و اشیاء منطقه الصومعه را بمباران کردند".
حوثی ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2024
آمادگی امریکا برای یورش های تلافی جویانه ای حوثی ها
واشنگتن و لندن این یورش را یک روز پس از اعلام حمله موشکی حوثی ها به یک کشتی امریکایی در خلیج عدن انجام دادند. یورش ها در یمن در میانه ای نومبر، شبه‌نظامیان شیعه انصارالله (حوثی‌ها) که بر شمال یمن حکومت می‌کنند، به عنوان حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه، حمله به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ را آغاز کردند که باعث شد ترافیک کشتی‌ها از طریق کانال سوئز به شدت افزایش یابد. کاهش می یابد.
ایالات متحده نیز به نوبه خود آغاز عملیاتی را برای حفاظت از کشتیرانی همراه با ده کشور دیگر اعلام کرد. انصارالله هشدار داد که حق حمله به کشتی های اعضای این ائتلاف را برای خود محفوظ می دارد. چندین درگیری در دریا بین حوثی ها و ارتش امریکا رخ داده است. امریکا و بریتانیا جمعه شب عملیاتی را علیه جنبش انصارالله انجام دادند و اهدافی را در چهار ولایت یمن بمباران کردند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آن را پاسخی به تهدید آزادی کشتیرانی خواند، بدون اینکه احتمال ادامه اقدام نظامی را رد کند. حوثی ها می گویند که در نتیجه یک حمله موشکی تلافی جویانه توانسته اند یک کشتی جنگی آمریکا را در دریای سرخ غرق کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала