فرانسوی ها از میزان مصرف مهمات در اوکراین وحشت زده شدند

© AP Photo / Matt RourkeПроизводство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США
Производство 155 мм снарядов для артиллерийских установок М795 в США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2024
عضو شوید
سدریک پرین، رئیس کمیسیون امور خارجی، دفاع و قوای مسلح مجلس سنای فرانسه اظهار داشت فرانسه در سال به همان اندازه پرتاب کالیبر 155 میلی متری ناتو تولید می کند که اوکراین در چند روز مصرف می کند.
به گزارش اسپوتنیک، پرین که سخنرانی وی در سایت سنا منتشر شده است، خاطرنشان کرد قوایی مسلح اوکراین روزانه 5 تا 8 هزار گلوله از این کالیبر فیر می کنند. فرانسه 20 هزار گلوله مشابه تولید می کند. سناتور فرانسوی در پایان گفت که اوکراین این تعداد مهمات را در عرض سه تا چهار روز استفاده می کند.
گزارش منتشر شده توسط کمیته سنا همچنین نشان می دهد که گذار به "اقتصاد جنگی" اعلام شده توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، هنوز محقق نشده است.
توپخانه 155 میلی متری توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربردM777 با کالیبر 155 میلی متری را به اوکراین تحویل داده و نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک استفاده می کنند. همچنین توپخانه خودکششی PzH 2000 آلمانی، توپ های های خودکششی کراب پولندی وCAESAR فرانسوی با استفاده از گلوله های این کالیبر در اختیار قوای اوکراینی قرار گرفته است.
دیمیتری کولیبا وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2023
هنوز هم اوکراین به تسلیحات غرب نیاز دارد
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала