واکاوی نقطه زنی دقیق روسیه به جای استقرار مزدوران فرانسوی در خارکف

© AP Photo / Bernat ArmangueУкраинские военнослужащие в сопровождении членов Иностранного легиона под Харьковом. Архивное фото
Украинские военнослужащие в сопровождении членов Иностранного легиона под Харьковом. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه دیروز چهارشنبه اعلام کرد، که نیروهای مسلح روسیه جای استقرار مزدوران خارجی نیروهای مسلح اوکراین و 3 انبار مهمات آنها را هدف قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، روح الله مدبر، کارشناس مسائل بین الملل در خصوص نقطه زنی دقیق ارتش روسیه به جای استقرار مزدوران فرانسوی در خارکف گفت: "برپایه حقوق بین الملل و کنوانسیون حقوق جنگ در صورت تحقق درگیری نظامی بین دو کشور، اگر شهروندی دیگر کشورها به صفوف نظامی یک کشور بدون توافقنامه نظامی دو جانبه بین کشور درگیر جنگ و کشور سوم و یا قرارداد مشخص نظامی با وزارت دفاع و وزارت جنگ کشور درگیر در جنگ بپیوندند، در صورت اسارت، زخمی و یا کشته شدن، شامل هیچ کدام از کنوانسیون های حقوق جنگ و صلیب سرخ نمی گردند و مصداق بارز مزدور خارجی فاقد وطن و تروریسم اجیر شده به شمار می روند و پناهگاه ها، آسایشگاه ها و مرکزهای آموزشی آنان نیز شامل اصول مذکور عرف در جنگ نیست و خصوصا در صورت به اسارت در آمدن نیز مانند اسیر جنگی با آنها برخورد نخواهد گشت و قابلیت محاکمه در دادگاه صحرایی و اعدام از سوی دولت به اسارت گرفته شده را دارند".
Штурмовики Су-25 белорусских ВВС во время отработки военной авиацией Белоруссии посадки на аэродромный участок дороги в Брестской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش روسیه جای استقرار مزدوران خارجی نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار داد
روح الله مدبر در ادامه افزود: "در همین راستا و برپایه همین حقوق جنگ، ارتش فدراسیون روسیه در آغاز عملیات ویژه نظامی اعلام نمود همه ای مزدوران خارجی، مستشاران نظامی، گروههای چند ملیتی اجیر شده که در کنار صفوف نیرو های نئونازی اوکراین در برابر ارتش روسیه ایستاده اند شامل حقوق جنگی نمی گردند. بنابراین، طبق حقوق جنگ، عملیات موفق ارتش روسیه در خارکف و هلاکت مزدوران فرانسوی عملی کاملا قانونی، حرفه ای و در راستای دفاع مشروع ارتش روسیه در برابر گروهی از مزدوران تروریست خارجی تفسیر می گردد".
خارکیف  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله روسیه به محل استقرار شبه نظامیان خارجی در خارکیف
مدبر خاطر نشان کرد: "افزون بر این در طول عملیات ویژه نظامی روسیه شاهد بودیم ارتش رژیم کی یف و گردانهای نئونازی آزوف و سایر گردانهای مزدوران خارجی انگلیسی، فرانسوی، آمریکایی، استرالیایی و بقیه مستشاران نظامی ناتو که به صورت غیر قانونی و غیر رسمی ( بدون بیانیه مستقیم دولت هایشان در خصوص اعلام جنگ مستقیم با روسیه اما انجام حقیقی جنگی غیر مستقیم) در طول خطوط نبرد حاضر هستند و اقدام به انجام انواع جنایات متعدد جنگی علیه اسرای روس و همچنین انواع موشک باران مناطق مسکونی و غیر نظامی در مناطق جمهوری های روسیه مانند دونباس، دونتسک، ماریوپل و همچنین شهرهای مرزی همچون بلگورود با انواع سلاح های ممنوعه خوشه ای و گلوله های کالیبر بالا نموده اند و دقیقا به هدف گیری بیمارستان ها، مدارس، خانه های سالمندان، فروشگاهها و... می پردازند و تا کنون صدها زن، کودک و سالخورده غیر نظامی و بی دفاع روس تبار را کشته اند".
روح الله مدبر در پایان افزود: "اقدامات ارتش رژیم کی یف و مزدوران خارجی متحد آنها به فرماندهی ناتو، دقیقا مصداق بارز جنایت جنگی است و واکنش روسیه در هدف دادن مخفیگاه های استتار شده این عناصر در راستای دفاع مشروع و اصول بنیادین حقوق جنگ محسوب می گردد. رژیم نئونازی کی یف، با اهتزاز پرچم فاشیسم با اندیشه های نئونازیسم و همجنسگرایی در اوکراین، امروز این کشور را محل و قرارگاه مزدوران، اشرار و جنایتکاران جنگی از کشورهای مختلف خصوصا با تابعیت آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و... نموده و بعضا برخی از متهمان جرایم بزرگ مانند آدم ربایی، مواد مخدر، قاچاق اعضای بدن انسان ها و دیگر اشرار در این صفوف زیر رهبری زلنسکی و با پرچم ناتو به وعده و سراب پیروزی و کسب غنیمت جمع شده اند".
بنابراین، بهترین راه برای مابقی مزدوران خارجی که به صفوف نیروهای شکست خورده نئونازی های اوکراین پیوسته اند یا تسلیم به ارتش روسیه و یا بازگشت به سرزمین های خود است چرا که ادامه حضور آنها در این جبهه یا مرگ و معلولیت و یا اسارت و محاکمه مانند یک تروریست بین المللی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала