روسیه: مین ها در امتداد نیروگاه هسته‌ی زاپروژیا فقط برای موش ها، کلاغ ها و خرابکاران خطرناک هستند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2024
عضو شوید
نماینده دائم فدراسیون روسیه در وین در مورد گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد مین های کشف شده در اطراف نیروگاه “زاپروزیا “ گفت، این مین ها برای حفاظت نیروگاه کارگذاری شده و فقط برای موش‌ها، کلاغ‌ها و خرابکاران خطرناک است.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی انرژی اتمی در وین، گفت که هیچ چیز خارق العاده ای در مورد وجود مین ها بین حصارها در امتداد محیط نیروگاه هسته ای زاپروژیا جود ندارد، آنها فقط برای موش ها کلاغ ها و خرابکاران خطرناک هستند."
پیشتر آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داده بود که کارشناسان این آژانس مین های جدیدی را در امتداد محیط نیروگاه انرژی هسته‌ی زاپروژیا در منطقه حائل بین حصارهای داخلی و خارجی تاسیسات کشف کرده اند؛ این منطقه بسته ای است که برای پرسنل عملیاتی نیروگاه غیرقابل دسترس است. این بیانیه خاطرنشان می کند که وجود مین ها با استانداردهای ایمنی آژانس بین المللی انرژی اتمی مطابقت ندارد.
اولیانوف در کانال تلگرام خود نوشت: "گزارش دیروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر کارگذاری مین‌ها در حاشیه نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا طنین محسوسی در مطبوعات روسیه و خارجی ایجاد کرد. این یک وسیله طبیعی برای محافظت از نیروگاه در برابر حملات و خرابکاری است.
نماینده دائم روسیه تصریح کرد: مین ها بین حصار بیرونی و داخلی ایستگاه قرار دارند. این دیپلمات گفت: "این یک منطقه "حائل" بسته است. پرسنل ایستگاه وارد آنجا نمی شوند. مین ها فقط برای موش ها، کلاغ ها و خرابکاران بالقوه تهدید هستند."
Члены делегации Международного агентства по атомной энергии во время визита на Запорожскую АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2023
کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ مین یا مواد منفجره جدیدی در نیروگاه زاپوروژیا پیدا نکردند
وی یادآور شد که مطابق با کنوانسیون حفاظت فیزیکی از تاسیسات هسته ای، اداره نیروگاه خود اقداماتی را برای حفاظت از آن تعیین می کند. اولیانوف افزود: دبیرخانه آژانس باید این را به خاطر بسپارد. وی خاطرنشان کرد که رافائل گروسی، مدیر کل آژانس، در "پنج تز" خود در مورد تضمین امنیت نیروگاه هسته ای زاپوریژیا، که در 30 می 2023 در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شد، بر اهمیت حفاظت قابل اطمینان این نیروگاه از حملات و خرابکاری تاکید کرد.
اولیانوف یادآور شد که پرسنل آژانس برای اولین بار تابستان سال گذشته متوجه مین هایی در امتداد نیروگاه شدند. مدیرکل این سازمان در یکی از گزارش های اطلاع رسانی خود اذعان داشت که این تجهیزات حفاظتی به گونه ای قرار گرفته اند که هیچ گونه خطری برای تأسیسات ایستگاه و پرسنل آن نداشته باشد. دیپلمات روسیه در پایان گفت: "در ماه نوامبر، مین ها برداشته شدند. اکنون دوباره ظاهر شده اند. بنابراین این ضروری است. این به هیچ وجه یک خبر هیجانی نیست."
نیروگاه هسته ای زاپاروژیه در ساحل سمت چپ دنیپر در نزدیکی شهر انرگودارواقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است و این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت 1 گیگاوات است. در اکتبر 2022، نیروگاه هسته ای به مالکیت فدراسیون روسیه درآمد. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها ضرورت ایجاد منطقه ایمن در اطراف نیروگاه زاپوریژیا را اعلام کرده است. سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفت که رژیم کی یف در تلاش است تا با ادامه گلوله باران عمدی نیروگاه زاپوروژیه، ظاهر یک فاجعه هسته ای را ایجاد کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها ضرورت ایجاد منطقه ایمن در اطراف نیروگاه زاپوریژیا را اعلام کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала