پشتیبانی جبهه آزادی از فراخوان همایش جهانی در برابر نسل کش هزاره ها و جدا زیستی جنسیتی در افغانستان

© Freedom Front's Twitterیورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا
یورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2024
عضو شوید
جبهه آزادی با نشر خبرنامه ای از فراخوان برگزاری همایش جهانی در برابر نسل کشی هزاره ها و جدا زیستی جنسیتی در افغانستان پشتیبانی و از هوادارانش خواست تا در این فراخوان شرکت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادی با نشر پیامی در برگه ایکس درباره ای فراخوان همایش جهانی در برابر نسل کشی هزاره ها و جدازیستی جنسیتی نوشت: "شماری از جنبش های مدنی، سیاسی، فرهنگی و ستاد های مردمی، "فراخوان برگزاری تظاهرات جهانی علیه نسل‌کشی هزاره ها و اپارتاید جنسیتی در افغانستان" به روز یکشنبه 21 جنوری 2024 را منتشر کرده و خواستار توقف جنایت های طالبان و دیگر گروه های تروریسی علیه هزاره ها و بلند کردن صدای زنان و دختران تحت ستم طالبانی در سراسر جهان میباشند".
UNAMA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2024
یوناما: در انفجار دشت برچی نزدیک به 25 تن هزاره کشته و زخمی شده‌اند
این جبهه در ادامه نوشته است: "جبهۀ آزادی افغانستان، ضمن حمایت و استقبال از این ابتکار بزرگ و دادخواهانه؛ از تمامی اعضأ و هواداران، نهاد ها و جریان های همسو، مبارزان آزادی و مردم شریف افغانستان در سراسر جهان میخواهد تا بصورت گسترده و پرشور در این تظاهرات اشتراک کنند و مسوولیت تاریخی و میهنی شان را در راستای رساندن صدا و خواست های برحق قربانیان جنایت، خشونت و تبعیض سیستماتیک و پایان دادن به ظلم، ستم و استبداد امارت طالبانی بالای مردم به ویژه زنان و دختران کشور به جهانیان، ادأ نمایند. جبهۀ آزادی افغانستان، با اذعان به سرشت مشترک فکری و ایدیولوژیک گروه های تروریستی حاضر در افغانستان؛ یکبار دیگر اعلان میدارد که کشتار مردم ملکی، بویژه حملات هدفمند بالای جامعۀ هزاره و شیعۀ افغانستان به هدف سرکوب مردم و ترویج اختلافات فرقه‌ای و مذهبی، توسط طالبان و شبکه های تکفیری و تندرو بهرمند از حمایت همه جانبۀ این گروه در افغانستان صورت میگیرد".
یادآوری می کنیم، که قرار است روز یکشنبه 21 جنوری 2024 در بسیاری از شهرهای جهان همایش در برابر کشتار هزاره ها برگزار شود.
هزاره ها در حکومت پیشین و پس از چیرگی گروه طالبان ده ها بار مورد یورش های انفجاری قرار گرفته و هزاران تن در این انفجار ها جان باخته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала