پنتاگون از حمله آمریکا به موشک حوثی ها در یمن خبر داد

© Photo / David B. Gleasonپنتاگون چطور پول ها را برای جنگ خرج می کند.
پنتاگون چطور پول ها را برای جنگ خرج می کند.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2024
عضو شوید
فرماندهی مرکزی پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده به یک موشک ضد کشتی حوثی ها در یمن حمله کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا "سنتکام" در بیانیه ای اعلام کرد: "فرماندهی مرکزی مجبور به حمله هوایی علیه موشک ضد کشتی حوثی‌ها شد که به سمت خلیج عدن هدف گرفته بود و آماده پرتاب بود. نیروهای آمریکایی تشخیص دادند که این موشک تهدیدی برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه است و موشک را برای دفاع از خود درگیر کردند."
ایالات متحده و بریتانیا جمعه شب (12 جنوری) حملاتی را علیه اهداف جنبش انصارالله (حوثی‌ها) انجام دادند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در دریای سرخ خواندند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، آن را یک وحشیگری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند. یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح حوثی ها گفت، آمریکا و انگلیس 73 حمله به یمن انجام دادند که در نتیجه آن پنج نیروی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
پنتاگون در گفتگو با اسپوتنیک تأیید کرد که ایالات متحده با هماهنگی شرکای خود، حملاتی را به اهداف حوثی‌ها در یمن انجام داده است. حوثی ها مدعی شدند که حملات تلافی جویانه ای به پایگاه ها و تأسیسات نظامی آمریکا و انگلیس انجام می دهند و همچنین مدعی شدند که در نتیجه یک حمله موشکی موفق شده اند یک کشتی جنگی آمریکایی را در دریای سرخ غرق کنند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حملات علیه حوثی‌ها را پاسخی به تهدید علیه آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که این کشور بدون تردید به اقدامات خود ادامه خواهد داد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور ثبت شده است و نهم ژانویه آنها بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام دادند. پایان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала