حوثی ها کشتی امریکا را هدف قرار دادند

© AP Photo / Hani MohammedПротивостояние между суннитами и шиитами в Сане
Противостояние между суннитами и шиитами в Сане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2024
عضو شوید
شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن در جریان درگیری قوای بحری این گروه با ناوشکن‌ها و کشتی‌های امریکایی در خلیج عدن و تنگه باب المندب، یک کشتی جنگی امریکایی را هدف قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع، سخنگوی قوای حوثی ها نوشت: "در خلیج عدن و تنگه باب المندب با تعدادی ناوشکن و ناو جنگی امریکایی که از دو کشتی تجارتی امریکایی حفاظت می کردند، برخورد شد".
یحیی سریع خاطرنشان کرد: در نتیجه این عملیات یک ناو جنگی آمریکایی مورد اصابت مستقیم قرار گرفت و دو کشتی تجاری آمریکایی مجبور به انحراف از مسیر حرکت خود شدند.
به گفته وی، این درگیری بیش از دو ساعت به طول انجامید و قوای مسلح یمن از راکتهای ضد کشتی استفاده کردند.
روز چهارشنبه، قوماندانی قوای مرکزی پنتاگون گزارش داد که حوثی ها به یک کشتی کانتینربر با پرچم امریکا در تنگه عدن حمله کردند و سه راکت ضد کشتی را پرتاب کردند که رهگیری شدند.
پس از آغاز حملات امریکا و بریتانیا به مناطق تحت کنترل حوثی ها در 12 جنوری، حوثی ها گفتند که کشتی های آنها اکنون اهداف قانونی قوای یمن هستند. آنها همزمان تاکید کردند که به دلیل بمباران امریکا به یمن، حملات به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا رفتن به بنادر آن را متوقف نمی‌کنند، اما هیچ چیزی کشتی‌های دیگر را در بحیره سرخ و عرب تهدید نمی‌کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала